A koreai Kia márka piacra dobta első elektromos autóját, a Ray EV-t. A kisautó a Mitsubishi i-Miev és klónjai (Peugeot iOn, Citroen C-Zero) versenytársának ígérkezik, méretben és teljesítményben nagyon hasonlít a nálunk is kapható elektromos minikhez.

A dobozszerű forma praktikus pakolhatóság szempontjából, de nagy tempónál a nagy légellenállás miatt gyorsan meríti az akkut

A dobozszerű forma praktikus pakolhatóság szempontjából, de nagy tempónál a nagy légellenállás miatt gyorsan meríti az akkut


A dobozforma, négyajtós kisautót (furamód bal oldalt hátul hagyományos szárnyas-, jobb oldalt viszont tolóajtóval) nem elektromos kocsinak fejlesztették, ahogy az i-Miev, ez is létezett már benzines változatban, Kia Ray néven. A villamosítással 187 kiló többletsúly került a kiskocsira. A Ray EV 68 lóerős villanymotorja az első kerekeket hajtja, az erőátvitelnek csupán egy sebességfokozata van. A kis villanyos 16 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/h sebességre, végsebessége 130 km/h. A motor nyomatéka 167 Nm.

A Ray EV hat óra alatt tölti fel akkumulátorait egy háztartási konnektorból, hatótávolsága optimális körülmények között 138 km. Hogy a Ray EV sofőrjét a legkevésbé nyomassza a lemerülés gondja, a Kia egy direkt elektromos autókra optimalizált navigációs rendszert fejlesztett a kocsiba, melynek hétcollos képernyőjén egy kör jelzi a villany-Kia által a rendelkezésre álló töltéssel még megtehető körzet határait. Természetesen az elérhető töltőpontokat is tartalmazz a navi adatbázisa.

Alig várjuk, hogy kipróbáljuk: tényleg olyan tágas-e, mint ezen a gyári képen

Hogy a figyelmetlen gyalogosok számára ne váljon csendes életveszéllyé a Kia, a gyártó szimulált benzinmotor-hangot adó külső audiorendszert is szerelt a kocsira, mely 20 km/h alatt brummog ki a motorháztető alól.

2012-ben 2500 Ray EV értékesítését tervezi a Kia, a tervet elsősorban állami megrendelésekre és közszolgáltató cégek keresletére alapozta. Hogy Európába mikor és mennyiért jut el az elektromos Kia, még nem tudjuk.