Az Audi partnereivel elindítja az eProduction kutatási programot. A projekt célja a meghajtó akkumulátorok összeszereléséhez szükséges kompetenciák összegyűjtése és a gyártáskoncepció kidolgozása az elektromos autók energiatárolóinak sorozatgyártásához. A hároméves projektet a német Szövetségi Oktatási és Kutatási Minisztérium 11,3 millió euróval támogatja.


“Ezzel a kutatási projekttel az Audi megszerzi azt a szakértelmet, amely az akkumulátorrendszerek és egyes periferikus alkotóelemeik önálló gyártásához szükséges. Így lehetőségünk nyílik majd elektromos hajtású autók nagy sorozatú gyártására – hatékony, biztonságos, robusztus és fenntartható módon ” – mondja Frank Dreves, az AUDI AG igazgatótanácsának termelés területéért felelős tagja

Egy meghajtó akkumulátor nagyon bonyolult rendszer. Teljesítménye és élettartama szempontjából a cellák elrendezése legalább akkora szerepet játszik, mint a megfelelő hőmérséklet, amely levegővel vagy hűtőfolyadékkal biztosítható. Az olyan alkatrészek, mint a nagyfeszültségű- vagy a szervizcsatlakozó, az elektronikus vezérlés, az elektromechanikus részegységek, a készülékház, valamint a különböző érzékelők és működtető egységek teszik teljessé az akkumulátorrendszert.

Az Audi az eProduction kutatási projekt keretében kiépíti a szükséges folyamat- és automatizációs infrastruktúrát – a cél egy piacképes gyártáskoncepció a tisztán elektromos hajtású autók nagyfeszültségű energiatárolói számára. A tervezett folyamatlánc a felhasznált anyagoknál kezdődik, megvizsgálja a könnyűszerkezetes építésmódot és az értékteremtés mértékét, új érintkezési és csatlakozási technikákat is tartalmaz és a sorozatgyártáshoz megfelelő vizsgálati módszerekkel végződik.

Az Audi két vállalatot nyert meg kutatási partnernek – a Dassault Systemes szoftverszakértőit és a Fees Verzahnungstechnik gyártási specialistáit. Ráadásul hét felsőoktatási intézmény és intézet is részt vesz a programban. A várakozások szerint a partnerek által közösen kidolgozandó know-how hozzájárul majd a német szövetségi kormány céljához, hogy 2020-ra egymillió elektromos autó legyen a német utakon.