Mindenki megkapja a maga takarékos E-osztályát a Mercedestől. Egyszerre két hibriddel bővül a modell kínálata jövőre. Az amerikai egyszerűbb, az európai a nagyobb újdonság.


A főként az USA-nak szánt, Kínában és Japánban is forgalmazott modellbe ugyanis az S400 Hybridből ismert technológia kerül át, azaz V6-os benzinmotort párosítanak elektromossal. Az E 400 Hybrid benzinmotorja 306 LE-t és 370 Nm-t termel, amit a villanymotor 20 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal képes kiegészíteni. Átlagosan 8,7 liter üzemanyaggal használható a kocsi, amely képes 250 km/órás tempóra is.  

Európába azonban dízel-hibriddel készül a Mercedes. Ebben 2,1 literes négyhengeres dízelmotor adja az alapot, 204 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal, és ehhez jön a sebességváltóba szerelt elektromos szerkezet már említett 20 LE és 250 Nm tudása.

Az E 300 BlueTEC hibrid a szabvány szerint beéri csupán 4,2 liter gázolajjal is száz kilométeren.  Ebben persze szerepe van a start&stop funkciónak, a regeneratív fékrendszernek, illetve a hibrid rendszer vitorlázó funkciójának is, amikor is egyenletes tempónál a belsőégésű motor lekapcsol és csak az elektromos hajtja a kerekeket. Nem rossz érték, sőt a Mercedes állítása szerint a legjobb a kategóriában.

7,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre az E 300 BlueTec, amelynek végsebessége 240 km/óra. Vagyis tisztességesen megy. Ugyanakkor tisztán elektromos hajtással is képes közlekedni, ilyenkor maximum 55 km/órás sebességet érhet el. A 0,8 kWh-s akkumulátor nagyjából másfél kilométernyi villanyautózást tesz lehetővé.

Az első hivatalos fellépésükre a Detroiti Autószalonon januárban kerül sor, Európában márciusban a Genfi Autószalonon mutatkoznak be.