2011 májusában az Audi egy versenyautónak beillő változatot készített az A1-ből, a kiállítási darabnak épített A1 Clubsport azonban nagy siker volt  a rajongók között. A német autógyártó most lehetőséget ad nekik, hogy birtokoljanak egy hasonlót.


Az Audi A1 quattro neve nem is sejteti, hogy micsoda különlegességgel van dolgunk, sokkal inkább illene hozzá az RS1 címke. A kisautó orrába ugyanis 2,0 literes turbómotort építenek, amelynek maximális teljesítménye 256 lóerő, csúcsnyomatéka 350 Nm. Ezzel az Audi új szintet vezet be a kategóriában, az eddigi csúcsmodellek, a MINI JCW és a Citroën DS3 Racing jóval gyengébbek.

A közvetlen üzemanyag-befecskendezéses motor erejét kihasználva az A1 képes 5,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás tempót, végsebessége pedig 245 km/óra. Mindkét adat igazán bizsergető. Ám ha a vezető visszafogja magát, akkor 8,5 literes átlagfogyasztással is autózhat.


Nemcsak a motor teszi különlegessé az A1 quattrót, de az a tény is, hogy a hatfokozatú manuális sebességváltó után állandó összkerékhajtásban folytatja útját a kerekek felé a nyomaték. Normál vezetési helyzetben a nyomaték nagy része az első tengelyre jut, de ha csökken a tapadás, akkor a hátsó tengelynél beépített kuplung néhány milliszekundum alatt a hátsó kerekekhez irányítja a nyomaték egy részét.

Az Audi A1 quattro kizárólag gleccserfehér színben, fekete tetővel rendelhető. Különlegességét a hagyományosnál sportosabb lökhárítói, fekete hűtőmaszkja, a méretes hátsó szárny, illetve 18 colos kerekei is jelzik. Emellett olyan egyedi megoldásokkal találkozunk, mint a fényszórók piros díszvilágítása, a 10 centis véggel szerelt sportkipufogó vagy a sötétített hátsó ablakok.

Belül – hasonlóan az Audi más sportmodelljeihez – a fekete szín dominál, amelynek komorságát fémes díszítéssel igyekeznek megtörni. Egyes elemek alumíniumból, mások szálcsiszolt rozsdamentes acélból készültek. Az üléseket, a kartámaszt, az ajtókat Nappa bőr borítja, piros cérnával szegve. Az utastér sportosságát ugyanakkor az integrált fejtámlával szerelt ülések, az alul lecsapott kormány illetve a piros számlapos fordulatszámmérő határozzák meg.

Az Audi A1 quattro 2012 második felében kerül a kereskedőkhöz, mindössze 333 darab készül belőle, amelyek vélhetően már az előtt elkelnek majd.