“Az idén első alkalommal adunk el több mint ötmillió Volkswagent és üzleti eredményünk is rekordszintre emelkedik” – idézi az Automobilwoche című lap a VW-konszern vezérigazgatója, Martin Winterkorn egy zártkörű drezdai vezetőségi konferencián elhangzott beszédét.

November végéig a konszern 4,69 millió VW márkájú autót értékesített, ami 12,4 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyihoz képest. A Volkswagen konszern az összes hozzá tartozó márkából 8 milliós értékesítési célt tűzött ki maga elé az idei évre.

“A legjobb úton haladunk a cél elérése felé” – jelentette ki a konszern értékesítési igazgatója, Christian Klingler még az elmúlt héten. A Volkswagen 2018-ig 10 millióra tervezi növelni eladásait, megszerezve ezzel a világ legnagyobb autógyártója címét.

A lap értesülése szerint a Martin Winterkorn új piacok megnyitásáról beszélt a zártkörű találkozón, egyebek között Délkelet-Ázsiát, a Közel-Keletet, Indiát és Oroszországot említette meg, valamint bejelentette, hogy az elkövetkező néhány évben több mint 30 ezer munkahelyet teremtenek Európában.