A Škoda legyártotta az Octavia második generációjának másfél milliomodik példányát. A jubileumi modell egy fehér GreenLine kivitelű Octavia Combi lett. A fenti eredményben nem is szerepelnek a Kínában más néven készülő, ám egyébként az európaival szerkezetileg azonos MingRui változatok.


Az első újkori Octavia 1996-ban gördült le a futószalagról, a modell második nemzedékének gyártása 2004-ben kezdődött.

Az Octavia II limuzin és kombi karosszériával rendelhető, ezenkívül összkerékhajtású, valamint sportos RS modellek is szerepelnek a kínálatban. Az Octavia az elektromobilitás fejlesztésében is fontos szerepet játszik. Az Octavia Green-E-Line a márka első saját fejlesztésű, tisztán elektromos hajtású járműve, amelyből 11 tagú tesztflotta áll hadrendbe néhány héten belül Csehországban, hogy gyakorlati tapasztalatokat nyerjen az elektromos hajtásról.

Az Octavia II-t Mladá Boleslavban és Vrchlabíban (Csehország), Kalugában (Oroszország), Aurangabadban (India), Usť-Kamengorskban (Kazahsztán) és Solomonovóban (Ukrajna) gyártják, illetve szerelik össze. A Kínában MingRui néven kapható autó 2007 óta készül a Shanghai Volkswagennél.

Az Octavia minden más típusnál jobban szimbolizálja a Škoda nemzetközi sikeres fejlődését, magasan ebből a típusból fogy a legtöbb a márkán belül. Novemberben 32 800 Octaviát adtak át a vevőknek, míg a második Fabiából 21 100-at, a Superbből 9900 darab kelt el.

A Škoda összes modelljéből több fogyott, mint egy éve, ennek köszönhetően rekordot döntöttek a gyártó eddigi eladásai. 2011. november végéig 816 800 járművet szállított ki, és ezzel a cseh márka történelmében először ért el több mint 800 ezres évi gyártási darabszámot, amellyel már a 2010-es év teljes értékesítési eredményét (762 600 jármű) is egyértelműen túlszárnyalta.