Idén június óta összesen nyolcvan Golf Blue-e-Motion járművet teszteltek Berlinben, Hannoverben és Wolfsburgban magánszemélyek, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok és állami hivatalok. A Volkswagen közzétette az első eredményeket, miközben már a nemzetközi flotta 2012 elején esedékes bevetésére készül.


Kiderült hogy a Golf Blue-e-Motion összesen 150 kilométer hatótávolsága a napi utazások többségéhez bőven elegendő: átlagosan mindössze napi 30 kilométert tettek meg a járművekkel.  A flotta-teszt különböző kérdőíveire adott válaszok többek között azt is kimutatták, hogy a háztartások számára a Golf Blue-e-Motion ideális második autó.

Sokat használták az ügyfelek a távirányító iPhone-alkalmazást a jármű indulásra való felkészítésére, vagyis az akkumulátor feltöltésére és a belső tér beállított hőmérsékletre való lehűtésére, illetve felfűtésére.

A céges felhasználók egy tisztán elektromos jármű fő alkalmazási területeként a városi szolgálatot jelölték meg. E célcsoportnál az elektromos járművek céges flottába való jövőbeli integrációjában fontos érv a vállalat arculata szempontjából a fenntarthatóság üzenete, valamint a használati időre vetített teljes költség.


Egy másik visszajelzés rámutatott, hogy az ügyfelek számára szokatlan, hogy egy elektromos autó álló helyzetben semmilyen zajt nem bocsát ki. Ezért fontos a vezető számára valamilyen visszajelzés, hogy a jármű menetkész. Ezen túlmenően városi környezetben az elektromos járművek akusztikája különösen nagy hangsúlyt kap: ahhoz, hogy a közlekedés többi résztvevője észlelje az autót, tanácsos valamilyen hangot hallatni 30 kilométer/órás tempóig.

A tesztelés során kiderült, hogy a sofőr részletes információkat szeretne kapni a fennmaradó hatótávolságról, illetve fogyasztást mérséklő tanácsokat vezetési stílusát illetően. A közterületeken a töltőpontok könnyű hozzáférhetősége és a különböző energiaszolgáltatók közötti könnyű választás, valamint az akkumulátorok gyors töltése nagyon fontos.

Jelenleg 2012 elejére a Golf Blue-e-Motion nemzetközi flotta tesztjeit készítik elő, hogy más topográfiai és klimatikus viszonyok között is információkat szerezzenek. Az eddigi eredmények alapján 2013-ra tervezi a Volkswagen, hogy megkezdi elektromos autók sorozatgyártását.