A BMW akar lenni az első, aki lézer technológiát alkalmaz autói lámpájánál. Jelen pillanatban LED technológia a csúcs, megelőzve a bi-xenon, a xenon és nem is beszélve a foncsoros lámpákról. A Lexus LS600h volt az első autó, amelyben LED-es fényszórót (nem csupán nappali menetfény) alkalmaztak. A technológia azóta több autóban elérhetővé vált.


Ám vélhetően gyorsan kikopik majd, mert már a küszöbön az újabb megoldás: a lézer. A BMW a beszállítóival közösen nagy erőkkel dolgozik az új megoldás megvalósításán. Ne gondoljuk, hogy lézernyaláb mutatja majd az utat az éjszakában, a lézer csak a lámpatesten belül szerepel majd.

A BMW mostani megoldásánál 3 lézerdióda kerül a fényszóróba, amely közösen hoz létre egy 10 mikron széles lézersugarat. Az intenzív fehér fény azáltal jön létre, hogy a lencsékben található sárga foszforra rávetítik a lézernyalábot.

Az lézer hatalmas előnnyel bír a LED-ekhez képest, a szükséges energia fele akkora, a fény intenzitása ugyanakkor ezerszer nagyobb lehet, továbbá a lézer dióda százszor kisebb, mint a LED.

A lézer fényszórót a BMW az i8 tanulmányautójában állította ki ősszel a Frankfurti Autószalonon. Az autó várhatóan három év múlva gyártásba kerül, addigra szeretnének a fényszóróval is elkészülni a fejlesztők.

Nem ülhetnek a babérjaikon, mert az Audi is dolgozik a technológián, igaz ők hátsó lámpákkal dolgoznak. Az ő ötletük szerint rossz látási viszonyoknál a lézersugár segítségével egy piros háromszöget vetítenek az útra, hogy felhívják a figyelmet a jármű mögött autózónak is.