“Körülbelül 900 millió autó van a világon és sok ezer modell. Ám már csak egy maroknyi autóipari ikon, az SL egy közülük” – ezzel a mondattal mutatta be az új Mercedes-Benz SL-t Dieter Zetsche, Daimler AG igazgatótanácsának elnöke. Lehet vele vitatkozni, de egy biztos, az SL időtálló klasszikus.


A héten már láthattuk a kiszivárgott fotókon az autót, most a gyár is kiadta a hivatalos adatokat. Kezdetben két modell közül lehet választani: SL 350, illetve SL 500. Előbbibe 3499 köbcentis V6-os motor kerül, amelynek teljesítménye 306 lóerő, nyomatéka 370 Nm. Ez a modell szabvány szerint 6,8 litert fogyaszt, ami 30 százalékkal kevesebb, mint elődje. Ám ennek ellenére gyorsabb az autó, mint korábban, 5,9 másodperc gyorsul 100 km/órára.

Ennél is izgalmasabb az SL 500, amelynek egy hasonló mutatványhoz elég 4,6 másodperc is. Ebben a modellben 4663 köbcentis V8-as turbómotort alkalmaznak, teljesítménye 435 lóerő, maximális nyomatéka 700 Nm. Ez esetben 22 százalékkal csökkent a típus fogyasztása. Mindkét típus helyet követelhet az autópályán 250 km/órás végsebességével.


Elődjéhez képest tágasabb utasteret kínál a roadster, köszönhetően annak, hogy 5 centivel hosszabb és 5,7 centivel szélesebb lett. Újítás, hogy a karosszéria 89 százalékban alumíniumból készült, így 110 kilóval könnyebb, mintha acélból készítenék. A teljes modellek esetében az SL 350 140, az SL 500 125 kilóval könnyebb, mint elődje.

A hatodik generációs SL háromféle tetőt kínál, a merev szerkezet 20 másodperc alatt nyílik, illetve záródik. Az alapmodell festett fedele mellett, választható egyszerűbb üvegtető, vagy panoráma vario-tető. Utóbbi esetében gombnyomással szabályozható az üvegrész fényáteresztése. Közös bennünk a magnézium váz, amely hat kilóval csökkenti a tömeget a korábbi megoldáshoz képest.

Kétféle felfüggesztéssel kerül a kereskedésekbe az SL, alapesetbe acélrugókat kombinálnak állítható lengéscsillapítókkal. Felárért kérhető az aktív felfüggesztési rendszer, a karosszéria dőlését is csökkentő Active Body Control. A fényszórói már alapkivitelben intelligensek, öt különböző világítási funkciót egyesítenek, így igazodva a menet-és időjárási viszonyokhoz.

Az autó újításai közé tartozik a tűzfalba épített mélynyomók használata, amellyel még tisztább mélyhangok produkálhatók. De újdonság a Magic Vision Controlnak nevezett ablaktörlő lapát, amely apró furatokon a lapát él mellett permetezi a vizet az üvegre, így az utastérbe nem juthat a folyadékból nyitott tető mellett sem.  Ha ez nem lenne elég az ablaktörlő lapát is rendelhető fűthető kivitelben.


Az új Mercedes-Benz SL-t jövő éve tavaszán kezdik forgalmazni.