A Porsche Hungaria  Kft. (PH) arra számít, hogy jövőre a várhatóan kismértékben már bővülő magyarországi újautó-piacon meg tudja tartani az idén elért 32 százalékos részesedését – mondta Eppel János, a PH ügyvezető igazgatója kedden, budapesti sajtótájékoztatóján.


Úgy vélekedett, a magyarországi újautó-piac az idén a márkakereskedők által kiszállított 53-54 ezer személyautóval és kis haszonjárművel elérte a mélypontját, és jövőre már szerény fellendülés következhet. A magas üzemanyagárak, a gépjármű- finanszírozás hiánya ugyan visszavetik a vásárlási kedvet, de ezt kompenzálhatják a javuló jogszabályi feltételek – a regisztrációs adó csökkenése, illetve a gépkocsilízing és -bérlet áfájának visszaigényelhetősége.

Emlékeztetett: a piacot az idén is a céges vásárlások tartották mozgásban: az értékesítés 70 százaléka bonyolódott cégekkel, a vevőknek csupán 30 százaléka volt magánszemély. Az autócserét az elmúlt években lehetőleg halogató vevők közül különösen a vállalkozások azok, amelyek számára piaci kérdés, hogy végrehajtsák ezt a beruházást.


Eppel János rámutatott: a kis haszonjárművek piacán 10-12 százalékos volt a növekedés, a magyarországi kereskedők mintegy 11 500 kis haszonjárművet értékesítettek.

A Porsche Hungaria márkakereskedői 2011-ben a konszernhez tartozó márkákból – Audiból, Porschéból, SEAT-ból, Škodából, Volkswagenből összesen mintegy 18 700-at értékesítenek az év végéig, beleértve a kis haszonjárműveket is. A személyautóknál a piaci részesedés 32 százalékos, míg a kis teherjárműveknél 14,5 százalékos. Jövőre az importőr 19-20 ezer jármű eladásával számol.

Eppel János kiemelte, hogy az alkatrészforgalmat sikerült szinten tartani, részint az év során elindított garanciaprogramnak köszönhetően, ami jelentős hozzájárulás volt a márkakereskedések fennmaradásához.

Az ügyvezető emlékeztetett arra, hogy a válság évei alatt, 2008 óta az évi 200 ezer darabos forgalomra kiépült magyarországi  márkakereskedői hálózat jelentősen csökkent, 1150-ről 780-ra. A PH kereskedői pontjainak száma 112-ről 89-re mérséklődött, a piacinál kisebb mértékű zsugorodás annak volt köszönhető, hogy az importőr a gyárral összefogva közvetlen anyagi és szakértői támogatást biztosított milliárdos nagyságrendben, hogy az országos lefedettség megfelelő szinten maradhasson.

Eppel János közölte: jövőre az ügyfél-elégedettség és a belső hatékonyság javításával próbálják megőrizni a piaci pozíciót.