2003 óta a Bentley Continental sorozatából több mint ötvenezer kelt el világszerte, így brit márka a világ legnagyobb 12 hengeres motorgyártója, hiszen az autóba csak ilyen motor került. Az érdeklődés azonban jövőre csökkenhet, miután a Bentley bemutatta az új V8-as motorját.


A 4,0 literes duplaturbós motorról már akkor említést tettek, amikor a Continental GT megújult, de a bemutató még váratott magára. A premier 2012 januárjában lesz a Detroiti Autószalonon. Az új motor a Continental sorozat kupé és kabrió változataiban debütál, így született a Continental GT V8 és a Continental GTC V8.

A motor teljesítménye 507 lóerő, míg maximális nyomatéka 660 Nm, amely gyakorlatilag bármely vezetési helyzetben bevethető, hiszen 1700-5000-es fordulatszámok között folyamatosan rendelkezésre áll.

Kombinálva az új rövid áttételes, nyolcfokozatú automata sebességváltóval a V8-as modell 5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, míg a végsebessége 290 km/óra feletti (pontos adatokat januárban közöl a Bentley).


Ahogy a V12-es Continental modellek, úgy a V8-asok is állandó összkerékhajtással készülnek. A Torsen rendszerű központi differenciálmű alaphelyzetben 40:60 arányban osztja meg a nyomatékot az első és a hátsó tengely között, ami alapvetően sportos habitust biztosít a kocsinak.

Ám erő ide, sportosság oda, a Bentley az autó fogyasztását hangsúlyozza. Az új hajtáslánc 40 százalékkal takarékosabb, mint a V12-es motorral volt. Az új GT V8 akár 800 kilométert is képes megtenni egyetlen tank üzemanyaggal. Ehhez persze olyan megoldások kellenek, mint a fékenergia-visszatáplálás vagy a hengerlekapcsolás technikája, amely részterhelésen V4-esre kapcsolja át a V8-ast.

A V8-as modellek kívülről is azonosíthatóak, a V12-estől eltérő lökhárítóról, a fekete rácsos, de krómkeretes hűtőmaszkról, a piros színezésű Bentley jelvényről, a nyolcast formázó kipufogókról és egyedi felnikről. A kerekek alapesetben 20 colosak, felárért kérhető 21 colos is.

Jól hangzik a V8-as, de ez a modell csak a kezdő lépés a csúcsluxus irányába, ahol továbbra is a selymesen sima járású 12 hengeres trónol. A 640 lóerős motor a kínálat része marad.