Másfél évvel a tanulmányautó leleplezését követően a BMW bemutatta négyajtós kupéját, a 6-os Gran Coupét. A kupé és a kabrió után ez a Hatos sorozat harmadik karosszériaváltozata. A modell a BMW márka első négyajtós kupéja.


A Mercedes 2004-ben vezette be a négyajtós kupé fogalmát a köztudatba, a CLS igazi siker lett. Az eltelt hét év azonban nem válik a bajorok hátrányává, a Gran Coupé egyszerre elegáns és dinamikus, ráadásul jóval könnyebbnek tűnik, mint a másik két karosszériaváltozat.

Az új BMW 5007 mm hosszú, amivel hosszabb, mint közvetlen konkurensei az említett CLS, illetve az Audi A7. A BMW 5-ösnél, illetve a 6-os két másik változatánál tíz centivel nyúlánkabb, és hét centivel marad el a Hetestől, vagyis pont belőtték a már létező modellek közé.  Szélessége 1894 mm, magassága 1392 mm, amivel 34 mm-rel szélesebb és 72 milliméterrel laposabb, mint az 5-ös BMW. Tengelytávolsága 2968 mm.

A forma egyszerű, de kifejezetten vonzó. Az ismert Hatos orr és far mellé hosszabb tengelytávolság mellett szépen ívelő tetőt rajzoltak a designerek. A BMW-től megszokott módon, a rövidke első túlnyúlás után következik a nagyon hosszú motorháztető majd a hátsó tengelyhez eltolt utascella.


Nem is az alapvető forma teszi különlegessé az autót, sokkal inkább a kidolgozott részletek, mint a LED-es fényszórók, amelyekben a BMW-s gyűrűk már négyzetek, illetve a Bentley Continentaltól átvett hátsó féklámpa, amely a hátsó szélvédő teljes vonalában végig fut. Ahogy illik az ajtói keret nélküliek.

A kisebb tömeg érdekében az ajtók és a motorháztető alumíniumból, a csomagtérfedél üvegszálas kompozit anyagból készült. Ám, ahogy mondani szokták ebben a kocsiban van anyag, így kiviteltől függően 1,8 – 2,0 tonnát nyom.

A Gran Coupé csomagtartója 460 literes, a hátsó üléstámlák azonban ledönthetőek, így két utassal akár költözködni is lehet, ilyenkor 1265 literes az üres hely. Az autó utasterét 4+1 személyesnek mondja a BMW, azaz hátul középen csak nagy szükség esetén ajánlják az utazást.

Az utastér kialakítása követi a már ismert modellekét, nincs igazán meglepő újítás. Négy egyszerű kör alakú óra alkotja a műszerfalat, míg a középkonzolt egy fix képernyő uralja. Természetesen egyénre szabható a belső hangulata, így akár a képeken látható különleges összeállítás is elérhető.  Négyzónás klíma, elől szellőztetett-fűtött, hátul fűtött ülések teszik kényelmesebbé az utazást.


Számos vezetést támogató rendszerrel felszerelhető a 6-os Gran Coupé, így tolatókamera, parkoló asszisztens, gyalogosfelismerő éjjellátó berendezés, head up display, sávelhagyásra figyelmeztető-, holttér figyelő rendszerek, aktív sebességtartó, kamera alapú balesetmegelőző rendszer is kerülhet bele. 

Egyelőre a BMW háromféle motort jelentett be, amelyek közül egy dízel és kettő benzines, mindegyik turbós.  A 640d-be 3,0 literes soros hathengeres dízelmotor kerül, amelynek teljesítménye 313 lóerő, míg nyomatéka 630 Nm. A modell 5,4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, míg végsebessége 250 km/óra. Ugyanakkor a szabvány szerint 5,5 liter gázolajjal is beéri.

A 640i modellbe szintén hathengeres 3,0 literes motort találunk, de benzin táplálja. Teljesítménye 320 LE, nyomatéka 450 nm. Ennek megfelelően a dinamikában is nagyon hasonló dízel társához, 5,4 másodperc alatt gyorsul százra és 250-nál állítja meg az elektronika. Szabvány szerinti fogyasztása 7,7 liter.

A csúcsmodell 650i érdekessége nemcsak az, hogy V8-as motor kerül bele, hanem, hogy a hátsókerék-hajtás mellett összkerékhajtással is elérhető. A 4,4 literes motor 450 lóerős, csúcsnyomatéka 450 Nm. Ezzel 4,6 másodperc (4,5s 4×4) gyorsulhat százra, végsebessége 250 km/óra. Átlagfogyasztása 8,6, illetve 9,2 liter száz kilométerre vetítve.

Minden motorhoz nyolcfokozatú automata sebességváltó tartozik, a takarékos üzemről az automatikus motorleállító rendszer,a  fékenergia visszatáplálás és a fedélzeti elektronika rendszerek ECO üzemmódja gondoskodik. A BMW-s vezetési élményt dinamikus csillapítás-szabályozás, illetve aktív kormányzás garantálja.

Az autó érkezéséről az európai sajtóanyagokban nincs információ, ugyanakkor az amerikai közlemény 2012 nyári bevezetést jelez az USA-ban, így valószínűleg tavasszal már kapható lesz Németországban a 6-os Gran Coupé.