Régóta pletykálják, hogy az Audi ellenfelet akar állítani a BMW X6-osnak. Ez meg is fog történni, ugyanis Walter de’ Silva az Audit birtokló Volkswagen-konszern főtervezője megerősítette a hírt.
 
“Biztosan be fogunk mutatni egy sportosabb crossovert a Q7 és Q5 között” – mondta a spanyol szártervező újságíróknak a Bolognai Autókiállításon. Ugyanakkor attól elzárkózott, hogy megmondja, mikor is várható az új modell. Ám a várhatóan Q6 néven érkező szabadidő-autó már jövőre bemutatkozhat.

Az Audi vélhetőn lemásolja majd az X6-os koncepciót, azaz már egy meglévő technikát próbál meg új, sportosabb köntösben eladni, így a fejlesztési költségek jelentősen csökkenek. Az X6 a karosszériától eltekintve megegyezik az X5-össel.

Ha hinni lehet a pletykáknak, akkor a Q6 a VW Touareg és a Porsche Cayenne által használt padlólemezre épülhet, motorjai pedig a már létező Audi-kínálatból emelnék át. A legsportosabb modellbe az S6 és S8 modellekben is használt 4,0 literes, duplaturbós V8-ast alkalmaznák, hogy borsot törjenek az X6 M orra alá. Emellett ugyanakkor hibrid-hajtással is elérhető lenne a jármű, ahol 2,0 literes turbós benzinmotor mellé társítják a villanymotort, ahogy az A8 Hybridben is.

Az Audi céljai persze egyértelműek, szeretnének még nagyobb szeletet az szabadidő-autók piacából, ahol a BMW nagyon jól szerepel. Európában nemcsak az X5-ből, de az X6-ból is több fogy, mint az Audi Q7-ből.  Sőt De’ Silva arról is említést tett, hogy vizsgálják a kérdést, hogy a Q3 és Q5 közé is fejlesszenek-e egy újabb modellt.

A Q4 a BMW X4 ellenfele lehetne, amelyről nemrég Norbert Reithofer, a BMW vezérigazgatója tett említést. Az X4 értékesítése 2014-ben indulhat.

A nagy prémium szabadidő-autók eladásai Európában:

(2011 első 9 hónap, mögötte a változás százalékban 2010-hez képest)

1. BMW X5 19 849 db -5%
2. Land Rover Range Rover Sport 13 179 db  -10%
3. Porsche Cayenne 13 018 db +51%
4. Mercedes M-osztály 12 865 db -14%
5. BMW X6 10 889 db -15%
6. Audi Q7 10 314 db +22%