Az Audi jelentősen megerősíti jelenlétét Kínában, és 2013-tól egy új dél-kínai üzemben is megindul a gyártás. Százhektáros területen teljes értékű gyárat hoz létre Foshanban prés-, karosszéria-, fényező- és összeszerelő üzemmel. A gyár 2013-tól körülbelül négyezer embernek ad majd munkát.


Az üzem jelentőségét jelzi, hogy a helyszínen bejelentett ünnepségen Rupert Stadleren, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke mellett a teljes Audi igazgatótanács, valamint Martin Winterkorn, a Volkswagen-konszern vezetője is részt vett.

A gyárat a FAW-VW vegyesvállalat hozza létre, amelynek a kínai FAW és a Volkswagen mellett az Audi is résztulajdonosa. A cég Kínában az elkövetkező öt évben körülbelül hárommilliárd eurót fektet az Audi márka termékeibe, azok gyártásába és értékesítésébe.

Az észak-kínai Csangcsunban az Audi már több mint húsz éve jelen van, ott készül az Audi A4 és az Audi A6 hosszú tengelytávú változata, valamint az Audi Q5. A csangcsuni gyár kapacitása a következő években 500-550 ezer autóra emelkedik majd, miközben Foshanban körülbelül 150-200 ezres gyártókapacitás kiépítése szerepel a tervekben. Így a két üzem együttes potenciális kapacitása elérheti akár az évi 700 ezer járművet is.

A foshani telephelyen az Audi A3 család egy új tagja épül majd, valószínűleg ugyanolyan A3 szedán, amelynek gyártása a Győrben épülő új autógyárban is folyik majd.  Nálunk 2013 második felétől, a gyár teljes kapacitású működésétől kezdve napi 500, évi 125 ezer autót fognak gyártani. A következő generációs Audi TT Coupé, Roadster, az A3 Cabriolet, valamint az A3 szedán készül Győrben.