2011. január 1. és november 30. között több, mint 4,4 %-kal csökkent a személysérüléses közúti balesetek száma, s mintegy 13 %-kal kevesebben haltak meg az utakon, mint az elmúlt év hasonló időszakában – derül ki a rendőrség beszámolójából.

Az adatok alapján 11 hónap alatt összesen 14 452 személysérüléses közúti baleset történt, míg 2010. azonos időszakában 15 121 balesetet regisztráltak.

A kedvező tendencia a halálos, a súlyos, és a könnyű sérüléses balesetek esetében is kimutatható. A csökkenés mértéke a halálos kimenetelű baleseteknél 12,67 % (592-ről 517-re), a súlyos sérülésesnél 9,52 % (4 611-ről 4 172-re), míg a könnyű sérüléses közúti balesetek vonatkozásában 1,56 % (9 918-ról 9 763-ra mérséklődött).

Kedvező hír, hogy idén november végéig a közúti balesetben meghaltak száma a tavalyi 676 főről 588-ra esett vissza, a csökkenés mértéke 13,02 százalékos.  

Személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek alakulása az elmúlt tíz évben

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek számában tavalyi 1 777-el szemben idén 1 431 ittas baleset történt (-19,47 %). Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 11,75 %-ról 9,90 %-ra esett vissza.

A közúti balesetek legfőbb okai az elmúlt hónapokban nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 26 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (3768 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 3430 baleset, a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 2 326 baleset történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 60 százalékát a személygépkocsi vezetők okozták, persze a közúti forgalomban az ő arányuk a legmagasabb. A tehergépkocsi vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya november végéig 12 % volt (1 725 balesetet okoztak kerékpárral), mely továbbra is kimagasló érték.

A motoros kétkerekűek vezetői – a segédmotor kerékpárosok és a motorkerékpárosok – összesen 1 474 balesetet okoztak, azaz 15 %-kal kevesebbet, mint a kerékpárosok.

Forrás. ORFK-OBB