A 2010-ben bemutatott CR-Z-vel a Honda utódot állított az 1980-as ’90-es években gyártott első, illetve második generációs CRX-nek. Úgy tűnik a japánok a harmadik generációt sem felejtették el, Tokióiban bemutatkozott az EV-STER, amely egy apró, nyitott sportkocsi, akár az említett CRX.


Mindössze 3,57 méter hosszú és 1,5 méter széles, amihez illik a lamborghinis 1,1 méteres magasság, azaz laposság. Belül csupán két ülést találunk, no meg high-tech kialakítást. Kormánykerék nincs, helyette két szarvat markol a vezető, aki saját igényeihez igazíthatja a jármű jellemzőit, mint a felfüggesztés beállításai vagy a motorteljesítmény.

Míg a CRX klasszikus rizsrakéta volt a maga pörgős benzinmotorjaival, addig modern-kori megfelelői az üzemanyag-fogyasztás terén villantanak.  A CR-Z-ben hibrid motor van, a most leleplezett tanulmányban viszont már belsőégésű motor sincs.

Az elektromos hajtású EV-STER öt másodperc alatt gyorsul 60 km/órára, végsebessége pedig 160 km/óra. A motor teljesítményét nem árulta el a Honda, de az akkumulátorok maximális kimenő teljesítménye 85 kW, ami 115 lóerőnek felel meg. Elsőre nem túl biztató értékek, de ha tudjuk, hogy a kocsi hátsókerék-hajtású, akkor már lehetséges az élményautózás.

Némi súlycsökkentés és teljesítménynövelés és örömmel búcsúzunk a CRX-szel szerzett élményeinktől.

Nézzen szét a vezess.hu használt Honda CRX-ei között.