Kényelmesebb kivitelben is kaphatók lesznek a Volvo különösen takarékos modelljei. Az úgynevezett DRIVe változatokban 1,6 literes, 115 lóerős dízelmotor van, amelyhez eddig – a C30-ast kivéve – csak hatfokozatú kézi sebességváltót társított a svéd autógyár.

A négyhengeres motor ezentúl a Volvo S60, V60, V70 és S80 modellek esetében hatfokozatú Powershift automatával is kérhető. A kényelemért a benzinkúton azonban nem kell fizetni, ellentétben a régebbi automatákkal a mostani modellek már nem fogyasztanak többet, mint hagyományos váltós társaik.

Így az S60 átlagosan 4,3 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként, míg a V60, S70 és S80 4,5 litert fogyaszt a szabvány szerint csakúgy, mintha a vezető maga kapcsolna.

Az azonos érték több fejlesztésnek is köszönhető, így a sebességváltó belső súrlódásának csökkentésének, a motor- és a sebességváltó-szoftver módosításának, illetve annak, hogy a start@stop rendszer nem vár az autó teljes megállásáig, hanem már 5 km/óránál leállítja a kocsit.  

Ezen túlmenően a Volvo szakemberei takarékosabbá tették a 1,6 literes turbós benzinmotort is. Az S60 és V60 modellekben elérhető 150 lóerős motor a korábbi 6,6, illetve 6,7 liter helyett már beérik 5,8 literrel is.