A 42. Tokiói Autószalonon a Suzuki bemutatta Regina tanulmányát. Az új járgány a japán gyár jövőbeni kis világautójának képét vetíti előre. Minden bizonnyal az Alto utódját láthatjuk a meglepő formájú járgányban, amely szinte pontosan olyan hosszú (5 mm eltérés), mint az említett szériamodell.


Formáját tekintve ötvözi a klasszikus Citroën DS, a 2005-ös Böröndhalra emlékeztető Mercedes-Benz tanulmány és az idei Fiat 500 Zagato koncepció vonalait. Modern még is retro. Izgalmasan néz ki.

A Regina 800 köbcentis turbós benzinmotort rejt, amelyhez folyamatosan váltózó áttételű automata sebességváltó kapcsolódik. Az apró motor fogyasztását tovább csökkenti a motorleállító, automatikus start&stop rendszer, illetve a fékenergia visszanyerő technológia. A Regina szabványos fogyasztása 3,1 liter /100 km, amiben azért komoly szerepet játszik a mindössze 730 kilós önsúly is, illetve az átlagos kisautóknál 10 százalékkal jobb légellenállási együttható is.

Nemcsak a motor tekintetében visszafogott az Suzuki tanulmány, de új gyártási megoldásokat is kidolgoztak hozzá, amely csökkenti a szükséges alkatrészek számát, miközben a merevséget sikerült fokozni. A retro külsejű autó utastere szokásosnál tágasabb belsőt rejt, köszönhetően a különleges formájú, ugyanakkor minimalista műszerfalnak.

Ha valamikor piacra kerül a Regina, nem elképzelhetetlen, hogy Esztergomban is gyártásba kerüljön az európai piac számára.