A Toyota az utóbbi években hanyagolta a sportkocsi témát. Előbb a Supra, majd a Celica is kikopott a kínálatból. Ám már jó ideje tudjuk, hogy új élményautót terveznek a japán gyár vezetői. A klasszikus Corolla kupé, az AE86 utódjának szánt járműről először 2009-ben készült tanulmány, majd idén elkészült az FT-86 II is. Ez azt sejteti, hogy közel a sorozatgyártás.

Toyota sportmodellek: AE86, Supra, Celica és az FT-86 Concept

Toyota sportmodellek: AE86, Supra, Celica és az FT-86 Concept


Vélhetően már csak hónapok kérdése, hiszen egy rajongói oldalra felkerültek a sorozatgyártású modell képei, amelyek ezúttal is egy prospektusból származnak. Az autó ugyanazt a kupéformát hozza, mint a koncepciók, a részletmegoldások mások, összességében viszont kellően izgalmas, hogy a vevők ráharapjanak.

Az utastér sem hagy kétséget a sportosság kérdésében, kis sportkormány, apró váltókar, acél pedálok, masszív oldaltartású sportülések várják az utasokat, a műszerfalon a fordulatszámmérő az első számú információforrás.  Az ESP kikapcsolható, a motor gombnyomásra indul.

Az autó a Toyota és a Subaru összefogásában készül, így kétféle márkajelzéssel kerül piacra. A padlólemezt és a hajtásláncot a Subaru szállítja. Az FT-86 alapváltozatába 200 lóerős 2,0 literes boxermotor kerül hátsókerék-hajtással, a hatfokozatú manuális sebességváltó önzáró differenciálműhöz csatlakozik.  

Tekintve, hogy az autót igen könnyűnek ígérik (várhatóan 1100 kiló lesz), igazi élményautó kerülhet piacra, valóban hozva a legendás AE86 stílusát. Később várható a kocsi erősebb, 300 lóerős kivitele is, de már összkerékhajtással kombinálva.  

Minden valószínűség szerint december elején a Tokiói Autoshow-n leplezik le az új Toyota sportkocsit, amely 2012-ben érkezhet meg az európai piacra. Igazi ellenfelet nehéz neki találni, de olyan autókkal versenghet mint a Lotus Evora, a VW Scirocco, az Audi TT, a Peugeot RCZ.

Nem családi autónak készül, az látszik