Az alapító nevét viselő Romeo Ferraris tuningműhely és versenycsapat 66 különféle bajnoki címet jegyez Olaszországban, Európában és a világon. 2009 óta az Abarth hivatalos csapata is a 24 órás versenyeken, amelyhez építettek egy brutális Fiat 500-ast. Most úgy döntöttek, utcára viszik a technikát.  


A Cinquone Stradale szinte ugyanazt a karosszériát kapja, mint a versenyautó. Új lökhárító, méretes levegőnyílásokkal a jobb hűtésért, új motorháztető, hatalmas résekkel a meleg levegő elszívásához. Oldalt szélesebb sárvédők, és küszöbök díszítik az autót, hátul diffúzoros lökhárítót találunk, amelyen középütt kukucskál a kipufogó.

Nem csak látszat az erődemonstráció, miután az 1,4-es motor nagyobb turbót, új sportkipufogót, és vezérlést kapott. Az eredmény 300, azaz háromszáz lóerő. Nem semmi! Igaz 60-nal kevesebb, mint a versenyautóban.

Belül két szénszálas alapú versenyülést találunk a hozzá illő négypontos övekkel, miközben a hátsó ülést száműzték, hogy helyét elfoglalhassa egy bukócső. A Cinquone Stradale mindössze 100 kilóval nehezebb, mint a versenyautó, csupán egy tonnát nyom.

Bár menetdinamikai adatokat nem közölt a cég, valószínű, hogy nagyjából 5,5 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót az 500-as, miközben a végsebessége akár 240 km/óra is lehet. Nem ismert az ára sem, de biztosan nem a legdrágább Fiat 500-as, hiszen a Fenice Milano átalakítása 135 milliót kóstál.