A Spanyol-rali pénteki programja:

SS1 Pesells 1 – 25,74km
SS2 Terra Alta 1 – 35,94km
SS3 Les Garrigues 1 – 18,50km
Szerviz Aventura
SS4 Pesells 2 – 25,74km
SS5 Terra Alta 2 – 35,94km
SS6 Les Garrigues 2 – 18,50km

Ma reggel kezdetét vette az idény talán legösszetettebb versenye, a Spanyol-rali. A rali-világbajnokság 12. versenyének első napja ugyanis murvás – néhol aszfaltos részekkel – volt, míg holnaptól két napon át az aszfalté lesz a főszerep. Ráadásul különösen hosszú nap, összesen 160 kilométernyi gyorsasági várt a mezőnyre, sőt az utolsó szakaszt éjszaka rendezték.

Elvben a murva nem kedvezett Sebastien Loebnek, miután a hétszeres világbajok rajtolt elsőként, övé volt a takarító szerep. Ám mindez semmi volt ahhoz képest, amit az ellenfelek kaptak, a kétperces indulás ellenére sokfelé megállt a por a pályán, ami miatt kénytelenek voltak lassítani. Különösen a fordos Mikko Hirvonen és a MINI-vel versenyző Dani Sordo szenvedett, rengeteg időt veszítve. Így aztán a napközbeni szervizpontra úgy érkezett a mezőny, hogy Loeb állt az élen.

Már aki odaért, mert Petter Solberg például már az első szakaszon búcsúzott, miután kitört a versenyautója bal első futóműve. Mint a versenyző elmondta egy a pályabejáráson nem látható betondarabot találtak el. Holnap visszaállnak a versenybe. Kimi Räikkönen a harmadik szakaszon állt ki motorprobléma miatt.

Délután az addig második Jari-Matti Latvala még nagyobb tempóra kapcsolt, a négyes szakaszon átvette a vezetést majd az ötödiken elhúzott. Ám mégsem örülhetett sokáig a Ford versenyzője, mert az utolsó szakaszon defektet kapott, amivel több mint negyven másodpercet veszített. Így a nap végén ismét csak a második helyen találjuk fél perccel lemaradva Loeb mögött.


“Hihetetlenül nehéz vezetni éjszaka a porban” – mondta Latvala. “Megpördültünk, aztán meg mértes kövek voltak az úton, nem tudtam kikerülni őket, így defektet kaptunk. A tempónk aszfalton holnap nem hiszem, hogy elég lesz”

“Nagyon nehéz volt a mai nap” – nyilatkozta Loeb. “Szerencsémre volt egy kis por az első szakaszon, de délután nagyon nehezek voltak a szakaszok, és én még több időt veszítettem.

A Citroën pilótájának nagy segítség volt az utolsó, esti gyorsasági, hiszen bár a csapatok kérésére négypercenként indították az autókat, így is sokat szenvedtek a por miatt a mögötte indulók. A világbajnoki címbért vele versenyben lévők egyelőre nincsenek lőtávolban.

A Loebbel azonos ponttal álló Mikko Hirvonen nem ment rosszul, de harmadiknál nem volt jobb szakaszeredménye, összesítésben is ezt a helyet foglalja el, közel egyperces lemaradással. Nála sokkal jobban repesztett az egyelőre Loeb fegyverhordozójaként vitézkedő Sebastien Ogier. Ám hiába a három szakaszgyőzelem, ha az utolsó előtti gyorsaságin defektet kapott és begyűjtött 1 perc 40 másodperc hátrányt. A nélkül második lehetne.

Az ötödik és hatodik helyen a MINI versenyzői Dani Sordo és Kris Meeke. Bár a spanyol pilóta a Francia-ralin elért második helye után újabb dobogós eredményben reménykedett, úgy tűnik a Ford technikai igazgatója a vezess.hu-nak adott interjúban jól jósolta meg, hogy murván gyengébb lesz a Countryman WRC. Ám ha Sordo a hátralévő két napon, aszfalton hozza a legutóbbi versenyen látott formáját sokat lefaraghat kétperces hátrányából.

A Spanyol-rali állása a pénteki napot követően (6/18 szakasz):

1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC 1óra 44perc 6.3másodperc
2. Jari-Matti Latvala, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +30.6mp
3. Mikko Hirvonen, Ford Abu Dhabi WRT Fiesta RS WRC +54.2mp
4. Sebastien Ogier, Citroën Total WRT DS3 WRC +1p 45.3mp
5. Dani Sordo, MINI WRT John Cooper Works +2p 02.7mp
6. Kris Meeke, MINI WRT John Cooper Works +2p 52.8mp
7. Mads Ostberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +3p 03.1mp
8. Henning Solberg, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +3p 11.6mp
9. Jevgenyíj Novikov, Citroën DS3 WRC +4p 24.8mp
10. Matthew Wilson, M-Sport Stobart Ford Fiesta RS WRC +5p 16.8mp M

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre

Holnap újabb hat szakasszal, immár aszfalton folytatódik a Spanyol-rali.