Egyelőre még csak beugróként, egy-egy versenyen szerepel a MINI a rali-világbajnokságon, de máris két dobogós eredményük van. A versenyautókat építő Prodrive-nál már készül a kocsi utcai változata.

A széria autó is a MINI Countryman-re, annak is csúcsváltozatára a Cooper S-re épül. Motorja 1,6 literes turbófeltöltős. Az eredetileg 184 lóerős motor Prodrive kivitele még a gyári John Cooper Works tuningra is ráígér. Új motorvezélést és sportkipufogót kap a négyhengeres blokk, amelyhez nagyobb turbót terveznek, így a teljesítmény 230 LE feletti lehet. 6,5 másodperces printidő és 240 km/órás csúcssebesség várható.

Természetesen a terepjárásról le kell mondani, miután sportosabb futóművet kap a Countryman, de kicserélik a fékeket és új felni-gumi kombinációt vetnek be. Hasonlóan a WRC-hez az utcai modellehez is karbonból készítenek hátsó szárnyat, de az orrspoilert is módosítják.

Az autó jelenleg fejlesztés alatt áll, bemutatkozása a jövő évben várható. Valószínűleg hamar elkapkodják a rajongók, hiszen igen ritka a négykerék-hajtású kompakt sportmodell. A versenyautó-gyártók legtöbbször csak formailag készítenek hasonlókat, a Ford és a Citroën is elsőkerék-hajtású sportmodellekben gondolkodik.