Az Infiniti megerősítette, hogy megkezdi a kétszeres Forma-1-es világbajnoknak tervezett és készített Infiniti FX tanulmányautó sorozatgyártását. A modell formáját, műszaki megoldásait és aerodinamikai jellemzőit a Red Bull Racing bajnoka és az Infiniti márka globális nagykövete inspirálta.


“Az FX Sebastian Vettel változatát a különlegesség kedvéért készítettük el a frankfurti szalonra, ám a modell egyfajta kísérlet is volt. Olyan ez számunkra, mint a Mercedes-Benznek az AMG vagy a BMW-nek az M-sorozat. Szerettük volna kipróbálni, hogy a szervezetünk meg tud-e birkózni egy ilyen különleges változat kifejlesztésével járó feladatokkal. Az FX SV jól példázza, hogy készen állunk a kis darabszámú, különleges kivitelek gyártására, és az FX Sebastian Vettel változat egyike lesz a piacon is kapható első ilyen modelleknek” – mondta Andy Palmer, az Infiniti alelnöke.

A Frankfurtban bemutatott tanulmányautó története egy beszélgetéssel kezdődött a már akkor is egy Infiniti FX-szel rendelkező Sebastian Vettel, a Forma-1 világbajnoka és Shiro Nakamura, az Infiniti kreatív vezetője között a 2011-es Genfi Autószalonon.

Hat hónappal később bemutatkozott a kész autó (részletesen itt olvashat róla). Az 5,0 literes V8-as motor áthangolásával a teljesítmény 420 lóerőre nőtt, ugyanakkor hosszabb végáttételt építettek a sebességváltóba. Utóbbi hatására ugyan 0,2 másodpercet romlott az autó gyorsulási értéke (5,6 mp), de képes elérni a 300 km/órás sebességet. Mindez igazán kiemelkedő, hiszen a BMW X6 M 270, a Porsche Cayenne Turbo
278 km/órás csúcssebességre képes.

A Red Bull Racing együttműködésével kifejlesztett, nagy leszorítóerőt garantáló aerodinamikai csomag a súlycsökkentésben is szerepet vállal. Az új orrspoilert, a küszöböket, a hűtőrácsot, a tükörházakat és a hátsó diffúzort karbonból készítették, így a Sebastian Vettel változat 46 kilóval könnyebb, mint az alapmodell.

Az autó árát, illetve a gyártási darabszámait később hozza nyilvánosságra az Infiniti.