A BMW-csoport – amelyhez a névadó márkán kívül a MINI és a Rolls-Royce márkák is tartoznak – összesen 159,2 ezer autót értékesített szeptemberben, ami 11,4 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. A januártól szeptemberig terjedő időszakban éves összehasonlításban 15 százalékkal több, 1,23 millió autót adott el a vállalatcsoport.

A csoport szeptemberben Németországban éves szinten 9,9 százalékkal, míg az Egyesült Államokban 11,4 százalékkal több autót értékesített.

BMW márkájú autókból egy hónap alatt összesen 128,4 ezer autót adott el a müncheni vállalat, ami 9,3 százalékkal haladja meg a 2010. szeptemberi számot. A német prémiummárka január-szeptemberi értékesítései 15 százalékkal 1,02 millióra nőttek.

MINI típusú autóból az év első kilenc hónapjában 208,2 ezer darabot (+24 százalék), míg Rolls-Royce-ból 2441 darabot (+41 százalék) adtak el.

Ian Robertson, a BMW értékesítési igazgatója a társaság közleményében úgy fogalmazott: “A harmadik negyedév végén a megfelelő pályán haladunk, hogy több mint 1,6 millió autót adjunk el 2011-ben és hogy a BMW továbbra is a világ első számú prémiumautó-gyártója maradjon”. Az igazgató reményét fejezte ki, hogy az új BMW 1-es, illetve Mini Coupé típusok további lendületet adhatnak a vállalatcsoport eladási mutatóinak a negyedik negyedévben.

Forrás: MTI