A Škodával versenyző Jan Kopecky nyerte az IRC-sorozat első magyar versenyét a Mecsek-ralit, amelyet a régi ralikat idézően elképesztő nézőtömeg kísért figyelemmel a helyszínen. A cseh versenyző a 14 szakaszos versenyen folyamatosan üldözte az élen álló Andreas Mikkelsent, a gyorsasági szakaszok győzelmein az első napon csak ők osztoztak, és a vasárnap is hasonlóképpen indult. Olyannyira, hogy a tizedik, árpádtetői gyorson hajszálra azonos időt száguldottak.

Itt aztán valamelyest fordult a kocka, a belga Thierry Neuville itt gondolta ugyanis úgy, hogy eljött az ő ideje. Ettől kezdve hihetetlen sebességre kapcsolt, az utolsó négy gyorsot fölényesen nyerte. Mindez azonban arra volt csak elég, hogy – az egész IRC-sorozat eddigi legszorosabb befutójával – nyolc tized másodpercre megközelítse Kopeckyt.

Ám Neuville a végén mégsem harmadik, hanem második lett, miután Mikkelsen a 13-as gyorson eltalált egy útszéli rönköt, az ütközés pedig tönkretette az autót, így pár száz méterrel később – az élről – kiállt. Kopecky ráadásul duplán örülhetett, pécsi sikerével ugyanis átvette a vezetést az éves értékelésben is az addigi éllovas Juho Hanninentől.


“Nem tudtam volna megverni Andreast, ha nem történik vele baleset. Nagyon aggódtam, hogy esetleg bajuk esett, de aztán hallottam, hogy szerencsére megúszták. Örülök, hogy vége a versenynek” – mondta Kopecky.

A külföldi pilóták által különben egyöntetűen nagyon gyorsnak minősített terep egyébként is alaposan megrostálta a mezőnyt: a 47 IRC-indulóból csak 31-en látták meg a célt; az ORB-mezőny ennél is jobban megcsappant, itt mindössze 22-en maradtak a végére.


Miközben az IRC-sorozat még Olaszországban, Skóciában és Cipruson folytatódik, addig a magyar bajnokságban a Mecsek-rali a bajnoki címről is döntött. Nem kedvezett a szerencse az eddigi listavezető ifj. Tóth Jánosnak, akinek a Peugeot-ja szinte végig technikai, általában váltóproblémákkal küszködött. A vetélytársak közül Kazár Miklós korán kiállásra kényszerült, így az éves tabella harmadik helyén álló Aschenbrenner György került helyzetbe. Amellyel élni is tudott, így a másfélszeres szorzójú pécsi futam pontjai elégnek bizonyultak számára bajnoki cím megvédésére.

A Mecseken az ORB-dobogó másik két fokára Bútor Róbert és Botka Dávid állhatott fel, az éves értékelésben ifj. Tóth János és Bútor Róbert végzett a 2-3. helyen.

A Canon 45. Mecsek Rallye végeredménye:

1. Jan Kopecký/Petr Starý (Škoda Fabia S2000) 2:00:06,7 perc
2 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Peugeot 207 S2000) +0,8 mp
3 Freddy Loix/Frédéric Miclotte (Škoda Fabia S2000) +1p
4 Bryan Bouffier/Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000) +1p35,6mp
5 Hermann Gassner Jnr/Timo Gottschalk (Škoda Fabia S2000) +2p35,6mp
6 György Aschenbrenner/Pikó Zsuzsa (Mitsubishi Lancer Evo IX) +2p38,2mp
7 Toni Gardemeister/Tapio Suominen (Škoda Fabia S2000) +3p05,6mp
8 Róbert Bútor/Igor Bacigál (Peugeot 207 S2000) 3p16,8mp
9 Bruno Magalhes/Paulo Grave (Peugeot 207 S2000) +3p51,7smp
10 Beppo Harach/Andreas Schindlbacher (Mitsubishi Lancer Evo IX) 4p14,0mp

Forrás: irc.mecsekrallye.hu