Még el sem kezdődött pénteken az igazi verseny, de hárman már össze is törték autóikat a hazai ralibajnokság második futamán, a Miskolc-ralin. A csütörtöki gépátvétel után a péntek délelőtti hivatalos teszten Pálinkás Zsolt és Trencsényi József is balesetet szenvedett. Versenyzők szerencsére nem sérültek, de minkét autóra komolyabb lakatosmunka vár.

A 2008-as bajnok, Herczig Norbert sokkal szerencsésebb volt, a prológra sietett, talán egy kicsit gyorsabban a kelleténél és az egyik piros lámpánál nem tudott megállni. Autóját szerencsésen törte és tudta teljesíteni a prológot.

A Miskolc-rali pénteki prológján Kazár Miklós érte el a legjobb időt. A Borsod Volán salakpályáján rendezett hagyományos versengésben Kazár mögött Botka Dávid lett a második, a bajnoki címvédő Aschenbrenner György pedig a harmadik.  

A prológ eredménye nem számít be az összetett versenybe. Az ob második futamán a valódi száguldás szombaton reggel 6 órakor Krasznokvajdánál kezdődik és a tervek szerint este kilenc körül lesz a céldobogó. Szombaton összesen 15 gyorsasági szakaszt bonyolítanak le, melyeknek 148,59 km az össztávja. A viadal teljes hossza 571,98 km.

“Két tíz kilométer fölötti pálya van, a többi elég rövid, ezért aztán simán elképzelhetőnek tartom, hogy a szakaszok többségén három-négy páros lesz egy másodpercen belül” – nyilatkozta a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János, aki egy Peugeot 207 Super 2000-es volánja mögött rajtol szombaton. “Márpedig ez azt is jelenti, hogy egyrészt nem lehet hibázni, másrészt pedig rettenetesen gyorsan kell közlekedni annak, aki győzni akar, mert kőkemény csata lesz. És akkor arról még nem is beszéltünk, mennyire megkavarhatja a sorokat az időjárás, ugyanis szombat délutánra esőt jósolnak.”

HELL ENERGY DRINK MISKOLC-RALI, AZ OB 2. FUTAMA
A Prológ eredménye:

1. Kazár Miklós, Percze Nándor (Maximmun Racing, Mitsubishi Evo9) 59.0,
2. Botka D., Szenner (2010 Dunlop Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo9) 59.8,
3. Aschenbrenner, Pikó (Martevo Kft., Mitsubishi Lancer Evo9 R4) 59.9

Forrás: MTI