2012 végén, 2013 elején mutatkozhat be a Bugatti új modellje a Galibier – árulta el a brit Car magazinnak Wolfgang Durheimer, a márka új elnöke. A kocsit tanulmányként 2009-ben állították ki először, s bár kevésszer mutatták meg, a közönség visszajelzései arra ösztönözték a Bugattit birtokló Volkswagen-konszernt, hogy elkészítse az autót. Legalábbis egy ahhoz hasonló luxusszedánt.

Átemelik a Veyronból a 16 hengeres motort

Átemelik a Veyronból a 16 hengeres motort


Durheimer megerősítette, hogy a négyajtós modellben is a Veyron 16 hengeres motorját használják majd, ám arról nem szólt, hogy a sportkocsiban alkalmazott négy turbóval szerelik, vagy a tanulmányban látott módon két kompresszorra cserélik a feltöltőket. A szakember elmondása szerint nemcsak a motort, de az állandó összkerékhajtást és a duplakuplungos automata sebességváltót is megörökli a Galibier.

Ami igazán érdekes, hogy hibrid kivitelben is elérhető lesz. Mégpedig azért, hogy a dúsgazdag ügyfeleknek ne kelljen buszra szállni, ha egy belvárosi hotelbe akarnak eljutni, olyan zónában, ahonnan az ilyen autókat kitiltják. A sofőr egyszerűen villanyautó módra kapcsol, és csendben eljuthat úti céljához.

Ugyanakkor az elnök kifejtette, hogy a technika rendelhető extra lesz a kocsihoz, mert nem mindenütt kell, például Dubajban nincs szükség rá.

800-1000 lóerő közötti teljesítményről hallani

800-1000 lóerő közötti teljesítményről hallani


Durheimer hamarosan találkozik Martin Winrterkonnal, s mint mondta, akkor döntenek az autó méreteiről és ezt követően véglegesítik – még idén – a formatervet.  Úgy nyilatkozott: akkor döntenek arról is, hogy a Veyronhoz hasonlóan karbon cellára épül majd az autó vagy alumínium vázat használnak majd.  

Ugyanakkor a Der Spiegel című német lap korábban hosszabb írásban foglalkozott a Bugattival és tényként közölte, hogy az Auditól származó padlólemezt és alumínium technikát használják majd. Ez nem lenne meglepő, hiszen a Bentley Mulsanne is az A8 padlólemezére épül. Mindezzel sok pénzt spórolhatna a Bugatti.

Ellentétben a Veyronnal, a Galibier-vel pénzben mérhető haszonra hajtanak. Az új típusból tízszer annyit, nagyjából 3000 darabot terveznek eladni.  Mindez azonban nem jelenti azt, hogy olcsó lenne, csupán a Veyronnál olcsóbb.  A tervek szerint 1,1 millió eurótól (kb. 300 millió forint) indulna az ára. Ami figyelem bevéve a célt, hogy a világ Galibier legyen a világ legerősebb, legjobban gyorsuló és leggyorsabb szedánja, nem is sok.

Mindez azonban nem jelenti a Veyron búcsúzását. Durheimer azt is elárulta, hogy két modelles kínálatban gondolkodik a vezetőség. Azt már csak pletykák alapján tudjuk, hogy nem egy tökéletesen új Veyront építenének, hanem a jelenlegi erősen továbbfejlesztett változatát gyártanák tovább. Megmaradna a karosszéria formája is, csak a részletekben tennék egyedivé az új generációt.