A Hetes és az Ötös sorozat után hamarosan a Hármas is új megújul. A következő generáció a korábbinál szélesebb választékot kínál majd a karosszériaváltozatok terén, miután a szedán, kupé, kombi, kabrió mellé érkezik az ötajtós GT is.

Árban és praktikumban is a normál Hármasok fölé kerül a GT

Árban és praktikumban is a normál Hármasok fölé kerül a GT


Az új Hármas arányait tekintve nem tér el a jelenlegitől, ám hosszabb és szélesebb lesz, mint korábban, tágasabb utasteret kínálva. A hírek szerint külső formái már az új ötöshöz lesznek hasonlatosak. A brit Autoexpress információi szerint nagyjából a képeken látható autókra kell számítanunk.

Bár a BMW dolgozik elsőkerék-hajtású modellen is, de a 3-as továbbra is hátul hajt majd, megalapozva a modelltől elvárt vezetési képességeket. A súlycsökkentés érdekében nő a könnyűfém, de még inkább a műanyag felhasználása a karosszériánál, várhatóan a motorháztető és az első sárvédők is ebből készülnek majd.

Motorjai már az új generációból kerülhetnek ki, amelyről a BMW nemrég számolt be. Az 1,5-ös háromhengeres, a 2,0 literes négyhengeres és 3,0 literes hanthengeres motorok sok közös alkatrészt használnak. Természetesen turbófeltöltővel ellátva készülnek. Dízel és benzines variáns egyaránt lesz. Az alacsonyabb fogyasztás érdekében fékenergia-visszatápláló és motorleállító rendszer is kerül a Hármasba.

A különleges technikához egyedi külső jár majd az M3-asnál

A különleges technikához egyedi külső jár majd az M3-asnál


Alaphelyzetben hatfokozatú manuális sebességváltó kerül az autókba, de rendelhető nyolcfokozatú hagyományos automata is. Az M3-ast viszont továbbra is hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval szerelik.

Ahogy az X6 M, az 1 M és az M5, az M3-as is turbómotort kap a jövőben. A várhatóan 3,0 literes hengerűrtartalmú, hathengeres motor így sem okoz majd csalódást, teljesítménye a korábbinál nagyobb, 450 lóerő lehet.  Ugyanakkor a kisebb hengerűrtartalommal javítani tudnak a fogyasztásán.

Álló helyzetből nagyjából 4,5 másodperc alatt eléri majd a 100 km/órát, csúcssebessége pedig 250 km/óra lesz elektronikus korlátozás mellett. A kiváló vezethetőség érdekében elődjénél könnyebbre tervezik a kocsit, amelyben aktív differenciálmű is segíti a vezetőt.

Az új BMW Hármas sorozat várhatóan ősszel a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be, a forgalmazása pedig 2012 elején indul. Elsőként a szedán és GT mutatkozhat be, majd 2012-ben a kombi, még később a kupé és a kabrió.