Pezsegnek a hírek a Fiat körül. Nem elég, hogy egyre nagyobb szeletet kebeleznek be az “amerikai beteg” Chrysler részvényeit jelképező tortából, most a retróhullámot sikeresen meglovagló Fiat 500 körül is élénkülnek az események.
A pöttömnyi autóból minden kiállításra jut valami, Genfben a Zagato féle kupé átirat, New Yorkban pedig az Egyesült Államokban újdonságnak számító kabrió verzió irányított figyelmet az olasz márkára. Nálunk a napimádók már tavaly óta élvezhetik a klasszikus 500c nyújtotta örömöket, így inkább egy sokkal izgalmasabb ötszázasra terelném a figyelmet.
A Fiat 500 karakterében egyértelműen benne van a kis méregzsák, és ezt már láttuk kiteljesedni az Abarth modell esetében. Viszont most egy monzai tuningcég még messzebb ment és egy igazi középmotoros fenevadat épített a múltidéző típusból. 

A beltér szinte teljesen megegyezik a szériaverzióéval

A beltér szinte teljesen megegyezik a szériaverzióéval


Az 1.4 literes motort egy Garrett turbóval bosszantották fel, valamint erősebb dugattyúkat, új befecskendező rendszert és komolyabb intercooler-t vetettek be még. A változtatásokkal egészen elképesztő 230 lóerős teljesítményt és 330 Nm nyomatékot sikerült elérni az olaszoknak. Az átalakítás természetesen nem maradt el a futómű és a fékek esetében sem, a kanyarvadászatot Bilstein alkatrészek segítik, a megállásról pedig elöl 335, hátul 305 milliméteres féktárcsák gondoskodnak.  
Ezzel már igazi nehézsúlyúnak számít a Fiat, de csak a gyorsaságot tekintve, a valós tömegen sikerült faragni, elérve az 1050 kilogrammos pillesúlyt. A százas sprint felnőttes érték, 4.7 másodperc, és a 240 km/h-s végsebesség is elég rémisztő lehet a felpaprikázott aszfaltpattanában ülve. 
A retró karakter megmaradt, csak mintha a gázpedál legapróbb érintésére is háromszáz spártai katona üvöltene vérért. Sejthető, hogy bármilyen borsos áron is kínálják majd, lesz vevőköre a kis méregzsáknak.