A Chrysler a New York Auto Show-n bemutatta a 300C legmérgesebb változatát. Az SRT8 természetesen erősebb, mint elődje, a gyár szerint takarékosabb is.


Persze, nehéz elképzelni, hogy kizöldül a táj a nyomában, pedig nem a Challengerben megismert 6,4 literes V8-as Hemi motort kapta meg, hanem egy 300 köbcentivel kisebbet. Az új erőforrás 425 lóerős, nyomatéka pedig 630 Nm. A 6,1 literes motor teljesítménye 40 lóerővel haladja meg az elődét, nyomatéka pedig hatvan newtonméternyit nőtt.

A Chrysler szerint nemcsak a teljesítménynövekedés teszi jobban használhatóvá az autót, hanem az a mód, ahogyan ezt leadja. 2900-as fordulatszámnál 108 newtonméterrel magasabb a rendelkezésre álló nyomaték.

Mindez arra elegendő, hogy százra nagyjából 4,5 másodperc alatt gyorsul föl a monstrum, negyed mérföldet pedig kevesebb, mint 13 másodperc alatt tesz meg. Eközben a kapcsolással sem kell törődni, azt a sofőr helyett elvégzi az ötsebességes automata váltó. Aki a fokozatok közötti választás is kézben szeretné tartani, megteheti a kormány mögött található kapcsolófülekkel.

A hatalmas száguldó test (a kifutó SRT8 18 mázsa volt, valószínű, hogy nem következett be tömegcsökkenés) megállításáról négydugattyús Brembo fékek gondoskodnak, melyek elöl 36, hátul pedig 35 centiméter átmerőjű tárcsákra harapnak rá. Száz kilométeres sebességről 35 méterre van szüksége a megálláshoz.

Új, adaptív lengéscsillapítóval ellátott felfüggesztést is kapott az SRT8, amely az autó sebessége, a kormányzás intenzitása és szöge, a fékezés erőssége, a gyorsulás alapján számítja ki az ideális beállítást.

A gyár sietett kijelenteni, hogy a megnövekedett teljesítmény nem jár magasabb fogyasztással. Olyannyira nem, hogy az új motor 25 százalékkal takarékosabb az előzőnél, ami nagyrészt az új aktív kipufogószelepnek köszönhető, amely szélesebb fordulatszám-tartományban teszi lehetővé, a V8-as motor egyik hengersorának lekapcsolását részterhelésnél. Pontos adatokat nem közöltek, de 10 liter körüli országúti fogyasztásról szól a pletyka.


A mezei 300C és az SRT8 változat között kívülről nem látni sok különbséget: húsz collos kerekek, egy centis ültetés, színre fúj küszöbök, átdolgozott lökhárítók és hűtőrács. Belül hordozza az igazi egyéni jeleket, számtalan SRT embléma, szénszálas elemek és egyedi, fűtött kormány formájában.

Kapott egy információs rendszert is, amelynek 8,4 coll átmérőjű képernyője hasznos dolgokat jeleníthet meg: mennyi idő alatt tette meg az autó a nyolcad, vagy negyed mérföldet, mennyi idő alatt gyorsult százra, vagy akár a fékutat is megtekintheti, aki arra kíváncsi. De az éppen leadott teljesítmény és nyomaték sem marad rejtve.

A Chrysler szerint minden idők legerősebb és legjobban kezelhető modellje lett az új 300C SRT8. Szívesen meggyőződünk róla!