A Subaru húzóneve, az Impreza hosszú története során új fejezethez érkezett. A csapott hátú előd vegyes fogadtatása után visszatértek a régi jól bevált recepthez, és a klasszikus háromdobozos formát is tálalták a New York-i Autószalon közönségének.

A Legacy formanyelvét követő újdonság sokkal keményebb, élesebb vonalakkal töri a fényt, elöl kifejezetten agresszív, a hátsó traktus felé haladva viszont előtérbe kerül a japános unalom, ami a tökéletesen semmilyen egyen farban csúcsosodik ki.

Szépségdíjra esélytelen, de nem is ezt várjuk el a Fiastyúk csillagképet magán hordozó típustól. Hanem a tradicionális Subaru technikát, állandó összkerékhajtást, duruzsoló boxermotorral. Ebből a szempontból nem kell csalódnunk, mindkettőt megkapjuk. Az Egyesült Államokban a két literes 148 lóerős egység jelenti majd a belépő szintet, míg Európába az 1.6 literes motor várható, az összkerékhajtás pedig minden Impreza modellnél az alapfelszereltség részét képezi.

Váltók tekintetében az öt és hatfokozatú manuális egységek mellett bevezetésre kerül a Lineartronic CVT robotváltók új generációja, amit magasabb felszereltségi szintnél akár a kormány mögötti fülekről is kapcsolhatunk. Emellett sikerült növelni a belső teret, főleg a hátsó lábtér és a csomagtér terebélyesedett az elődhöz képest. A kockafej generáció kötelező kellékei sem maradtak ki, érintőképernyős navigáció, iPod kompatibilitás, kormányról vezérelhető Bluetooth kapcsolat jelentik a legfontosabbakat.

Hátulról a totális unalom köszön vissza

Hátulról a totális unalom köszön vissza


A megszokott újítások mellett a Subaru most az autóépítési divat egyik nagy rákfenéjét is készül kiiktatni, a bunkerszerű építésmód helyett a minél jobb kilátás, és a holtterek csökkentése volt a cél.  Vékonyabb az A oszlop, nincs égig emelkedő övvonal, sőt a hátsó ablak sem tipikusan római stílusú lőrés. Az igazi húzónév a WRX STi még várat magára, a rali szerelmeseinek még jó ideig be kell érniük az előző verzióval.