Már négy éve, hogy teszteltük a Jeep Grand Cherokee SRT8-ast, de még mindig eleven bennünk a kép. Az az autó annyira más volt. Olyat ütött, mint egy légkalapács. Nem volt a szerpentinek királya, de a mérete és a tömege ellenére olyan gyorsulásélményt nyújtott, mint kevés más autó.

Épp a minap próbáltuk az új Grand Chreokee-t, amelyből szintén készül SRT8-kivitel. A holnap nyíló New York-i Autószalonon állítják ki elsőként.

Nem hazudtolja meg magát a Jeep. Villanymotor, hibrid-hajtás? Ugyan már! A korábbinál is nagyobb V8-as. Eddig 6,1-es volt, most 6,4 literes a motor. A teljesítménye is nőtt, most már 465 lóerős, a maximális nyomaték ugyanennyi, igaz fontláb-ban, ami 630 newtonméternek felel meg.  


A 60 mérföldes (96 km/h) sebességet 4,8 másodperc alatt tudja le az SRT8, míg az Amerikában fontos negyedmérföldes (408 m) távot alig több mint 13 másodperc alatt megfutja. Végsebességben is ráígér elődjére a kocsi, eléri a 250 km/órát is, ami új rekord a Jeep sorozatgyártású autói között.  Ám nemcsak gyors a kocsi, de a fékei sem akármilyenek, hiszen a gyár adatai szerint 35,5 méter alatt megáll százról.  

Állítólag nemcsak a legjobban gyorsuló, a leggyorsabb, de legkiemelkedőbb vezethetőséggel felruházott Jeep is az új SRT8. A menetstabilizáló, a kipörgésgátló, a differenciálzár, a sebességváltó és az adaptív csillapítási rendszer összehangolásával tették kanyargós utakon is élvezhetővé az autót.

Persze a küllemében is sportos Jeep sem vonatkoztathat el az emelkedő üzemanyagáraktól, így új, aktív kipufogóval szerelik fel, amely még szélesebb fordulatszám-tartományban teszi lehetővé az egyes hengerek lekapcsolását, s így a fogyasztás-csökkentést. Összességében 13 százalékkal fogyaszt kevesebbet.

Mit is mondhatnánk? Alig várjuk, hogy kipróbálhassuk.