A Suzuki amerikai leányvállalata bemutatta a Kizashi benzin-elektromos hibrid változatát. A tanulmányautót elsőként a hamarosan megnyíló New York-i Autószalonon állítják majd ki.


A mifelénk csak egyféle, 2,4-es benzinmotorral kapható szedánba ez esetben 2,0 literes benzinmotor, illetve egy kis elektromos egység került. A négyhengeres benzinmotor teljesítménye 144 lóerő, nyomatéka 173 Nm, miközben a villanymotor 15 lóerős.

Bár részleteket nem közölt a gyár, de minden bizonnyal a Kizashi nem képes csak villanymotorral közlekedni, az csak besegít. A vízhűtéses elektromos motor ugyanakkor generátorként is működik és fékezési fázisban tölti a 15 kW-os lítium-ion akkumulátort.

Annak érdekében, hogy maximalizálja az üzemanyag-hatékonyságot, a Suzuki Kizashi Concept EcoCharge számos technológiát alkalmaz, beleértve a regeneratív fékezést, az automatikus motorleállítást, az üzemanyag-befecskendezés leállítását lassításnál, illetve az alacsony gördülési ellenállású abroncsok használatát.

Mindezek eredményeként az EcoCharge a hagyományos társaihoz képest 25 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt közúti forgalomban. Egyelőre ugyan tanulmányként szerepel az autó, de semmi olyan kunszt nincs benne, ami miatt ne kerülhetne gyártásba, egyedül a kereslet határozhatja meg a létét. A kérdés, hogy a jelenleg még drága akkumulátorok mellett tudják-e megfelelő áron kínálni.
 
Nálunk nem valószínű, hogy sokan vevők lennének egy 12-13 milliós Suzukira, de az USA-ban, ahol az autó alapára 4,5 millió, lehet, hogy elviseli a piac a több milliós felárat.