Megújult a Volkswagen nagyobbik áruszállítója, a Crafter. A haszonjármű megjelenésben követi a Volkswagen legfrissebb design-vonalát, ennek jegyében újult meg a hűtőmaszk és a lökhárító, kiemelve közeli rokonságot a VW Caddy és Amarok modellekkel.  A belső terében az új kárpitok és az átformázott műszerek jelentik az újdonságot.


A legjelentősebb újdonságok azonban egyértelműen a motorházfedél alatt rejtőznek, a korábbi öthengeres motorokat ugyanis négyhengeres dízelmotorok váltják fel. A 2,0 literes turbófeltöltős, közös-nyomócsöves motor három teljesítményváltozatban – 109, 136 és 163 LE – áll rendelkezésre.

Nemcsak a könnyebb haladásért érdemes választani a duplaturbós csúcsváltozatot, de a 400 Nm nyomatékot produkáló motor egyben a legtakarékosabb is a három közül. Az extrafelszerelésként rendelhető automatikus start&stop rendszerrel ez a variáns 7,2 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként mindössze 195 gramm széndioxid kibocsátása párosul.

Az előző motorgenerációhoz viszonyítva a négyhengeres erőforrások nem csupán könnyebbek, hanem az Euro 5 kipufogógáz-szabvány előírásainak is megfelelnek, s elődeikhez hasonlóan a tehergépkocsikra vonatkozó legszigorúbb, EEV követelményt is teljesítik.

Az új Crafter elérhető zárt áruszállítóként három különböző tengelytávval, négy hosszúsággal illetve kétféle tetőmagassággal, személyszállító kombi, valamint platós, duplafülkés vagy éppen fülke-alváz kivitelben. Az új Crafter Magyarországon várhatóan nyár végén, ősz elején jelenik meg a márkakereskedésekben.