Egyszerre három kontinensen, Wolfsburgban, Sanghajban, Berlinben és New Yorkban a leplezte le tegnap az új Beetle-t a Volkswagen. Az autó jól hozza a bogaras formát. A tervezők, Walter de Silva (VW-csoport), Klaus Bischoff (Volkswagen) célja is ez volt, úgy újat alkotni, hogy megmaradjon a régihez való kötődés.


Ez sikerült is, hiszen az A oszloptól előre, illetve a C oszlop és az attól hátra lévő rész nagyon hasonlít a klasszikus modellre, de az utasok feletti tetőrész, egyenes kialakítása újdonság. Megmaradtak a kerek fényszórók, amelyek immár LED-es nappali menetfényt is rejtenek és bi-xenon kivitelben is elérhetők, viszont a hátsó lámpák egy kissé kilógnak a képből.

A tervezők az új autó elkészítésénél merítettek a 2005-ben, még az előző Bogárból formázott Ragster tanulmányból, ott a tető jóval alacsonyabban futott, mint egyébként. Az új Bogár magassága 1486 mm, ami ugyan csak 1,2 centivel alacsonyabb a korábbinál, de a hosszabb karosszériával együtt már egész másnak mutatja a kocsit.


Az új forma ugyanis jelentős méretnövekedéssel párosul. A kocsi 4278 mm hosszú, ami 15,2 centis nyúlást jelent, a jármű szélessége pedig 1808 mm, ami plusz 8,4 centi. A nagyobb karosszéria tágasabb utasteret rejt, ugyanakkor a csomagtartó is bővült, 209 helyett már 310 literes. A kocsi tengelytávolság 2537 mm.

Bár az egyengombok és -kapcsolók eléggé behatárolták a tervezők lehetőségeit, így is sikerült az utasteret egyénire szabni. A műszerfal és a kesztyűtartó formája követi a klasszikus modellét.  

A Beetle négy benzines és két dízelmotorral készül Európa számára, egyik motor sem újdonság, mindegyik ismerős már a Volkswagen palettájáról. Benzines oldalon a belépő motor a 105 lóerős 1,2 TSI, aki viszont erősebbre vágyik, az választhatja az 1,4 TSI-t 160 lóerővel vagy a 2,0 TSI-t 200 lóerős teljesítménnyel. Utóbbi modellel igazán sportos a Beetle, hiszen akár 220 km/órás sebességre is képes, ugyanakkor szériafelszereltség hozzá az elektronikus differenciálzár is, amely a kigyorsításoknál segít.


Dízelből 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú választható, előbbi 105, utóbbi 140 LE teljesítménnyel. A kisebb motor BlueMotion megoldásokkal párosítva, a szabvány szerint beéri 4,3 liter gázolajjal száz kilométeren, amivel az eddigi legtakarékosabb Bogár.

Ugyanakkor a luxusban is elődei fölé nő az autó, hiszen olyan megoldások kérhetők hozzá, mint a nyitható panoráma üvegtető, a Fender és a Panasonic együttműködésében készült prémium hifi, a kulcs nélküli ajtónyitás és indítás, a navigációs rendszer stb.

Az új Bogár piaci bevezetése az Egyesült Államokban kezdődik szeptember végén, Európába egy hónappal később érkezik a kocsi. A Volkswagen célja, hogy folytassa az 1938-ban indult sikertörténetet, amelynek során eddig 22,5 millió Bogár készült.