Versenypályára küldi a zéró-emissziós technológiát a Nissan. Bemutatkozott a Nissan LEAF NISMO RC (Racing Competition), egy új elektromos autó, amelyet a 2011-es New York-i Nemzetközi Autókiállításon állítanak ki elsőként. A prototípus a sorozatgyártású Nissan LEAF részegységeit és technológiáját csomagolja versenyzésre kész szénszálas karosszériába.

A széria autó motorját használják

A széria autó motorját használják


“A Nissan LEAF NISMO RC gördülő laboratóriumként fog szolgálni az elektromos járművek és az aerodinamikai rendszerek gyorsított fejlesztéséhez, valamint alapot képez az új ‘zöld’ autóverseny-sorozatok kifejlesztéséhez.” – mondta Carlos Tavares, a Nissan Americas elnöke.

A Nissan LEAF NISMO RC formáját és szerkezetét ugyanúgy a szénszálas erősítésű önhordó kocsitestből kiindulva tervezték meg, mint egy igazi versenyautónál. A három részből álló karosszéria levehető első és hátsó elemből, rögzített ablakokból, LED-fényszórókból és hátsó lámpákból, valamint a vezető által állítható hátsó szárnyból áll, az utcai változattal szemben viszont csak kétajtós.

A versenyautó 2 cm-rel hosszabb, 17 cm-rel szélesebb, és tengelytávja 9,9 cm-rel rövidebb az alapváltozaténál. Méreteit illetően a leginkább szembetűnő különbség a magasságban van, mert a NISMO RC 35 cm-rel alacsonyabb a sorozatgyártású LEAF-nél. Az útfelülettől mért szabad magassága 6,1 cm, szemben a normál közúti kivitellel, amelyé 16 cm. A versenyautó kb. 40%-kal könnyebb a sorozatgyártású alapváltozatnál, tömeg 938 kg.

A NISMO RC felépítése jelentősen eltér a sorozatgyártású személyautóétól, az akkumulátor-egység, a villanymotor és az áramátalakító a két tengely között helyezkedik el, és a hátsó kerekek a hajtottak, míg a sorozatgyártású LEAF elsőkerék-hajtású.

A hajtást 109 LE teljesítményű, 280 Nm nyomatékú váltóáramú szinkronmotor végzi. Az akkumulátor a hátsó burkolaton belül elhelyezett gyorstöltő-csatlakozón keresztül 30 perc alatt a teljes kapacitásának 80%-áig tölthető fel.  Az előzetes tesztek során a NISMO RC álló helyzetből felgyorsítva 6,85 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, csúcssebessége pedig 150 km/h. Az előzetes becslések szerint versenykörülmények között 20 percig üzemeltethető.

Egyelőre úgy tűnik, nem tervezi a Nissan, hogy versenyen indítsa az autót, de az elektromos versenyautó sok 2011-es motorsporteseményen fog megjelenni, mert a cég egy zéró-emissziós versenysorozat lehetőségeit vizsgálja a következő évekre nézve.