A Jordán-rali pénteki programja:

SS7 Suwayma 1 – 13,50km
SS8 Kafrain 1 – 17,20km
SS9 Jordan River 1 – 41,45km
Szerviz
SS10 Suwayma 2 – 13,50km
1420 SS11 Kafrain 2 – 17,20km
1523 SS12 Jordan River 2 – 41,45km
Flexi Szerviz

A csapatok felszerelését szállító hajó késése miatt a Jordán-rali első versenynapját törölte a Nemzetközi Automobil Szövetség, így ma kezdődött meg a verseny. Hat szakasz, összesen 144 versenykilométer várt a mezőnyre a forró, sivatagi környezetben.

Egész nap izgalmas csata folyt, Sebastien Ogier, Sebastien Loeb, Jari-Matti Latvala és Petter Solberg is tudott szakaszt nyerni. Mindannyian gyorsak voltak, az élmenők közül egyedül Hirvonen szenvedett, de ő nagyon.


A legjobb ezúttal Ogier volt, ami sok tekintetben köszönhető annak, hogy a világbajnoki pontversenyben csak a negyedik, így az előtte rajtoltó három autó szinte tökéletesen letakarította a pályákat, mire ő következett.

Egyenletesen gyors volt a Citroën versenyzője, két szakaszt megnyert, a másik négyen pedig másodikként jegyezték a nevét. Holnap azonban egy egészen más verseny kezdődik számára, elsőként rajtolva is megmutathatja mit is tud.

Beugrott Sebastien Loeb trükkjének vagy tudatosan döntött így, de övé az első hely. Csapattársa – aki másodikként rajtolt – azt csinálta, hogy az utolsó szakaszon, a gyorsasági közepén megállt. Az utána indulók navigátorai megkapják a szektoridőket, így Julien Ingrassia is, aki vélhetően jelezte Loeb megállását Ogiernek, aki még inkább rákapcsolt, hogy növelje előnyét.

Ogier előnye több mint fél percre duzzadt a második Loebbel szemben, aki mint elmondta, nem akart ekkora különbséget, csak a megállás után menet közben is többször is hibázott, amivel időt veszített.

A Loeb után rajtoló Jari-Matti Latvala nem foglalkozott a franciával, a célig gyorsan ment, majd a murvás versenyeken szokásos módon szépen lelassított, másfél másodperccel Loeb mögé. Sőt, Petter Solberg is lemásolta ezt a ralihoz nem illő, de hozzátartozó taktikát, ő a negyedik helyre fékezett, 2,2 másodperccel Latvala mögé.

Azaz most úgy áll a helyzet, hogy szinte minden résztvevő elégedett lehet, azt kapta, amit akart. Ogier viszonylag nagy előnnyel vezet, Loebnek nem kell elsőként rajtolni, viszont nem behozhatatlan a hátránya, ahogy a másik két versenyzőnek sem. Mind a négyen esélyesek a győzelemre. 

Az ötödik helyen álló Mikko Hirvonennek viszont legföljebb akkor jöhet össze egy dobogós hely, ha kiesnek előle. Ahogy arra számítani lehetett, a világbajnoki pontversenyt vezető, ezáltal elsőként rajtoló fordos nagy hátrányba került, a takarító szereppel.

“Soha nem láttam még ilyen csúszós felületet murvás versenyen. Különösen nehéz volt a hetes szakasz eleje, lehetetlenül csúszott” – panaszkodott Hirvonen, akinek az utolsó szakaszon 15 kilométerrel a vége előtt tönkrement a szervója, így sokat kellett küzdenie a kormánnyal. Sorsa ekkor pecsételődött meg igazán, hiszen egyedül itt másfél percet veszített. Emiatt is lett csak a hetedik a szakaszon, ez volt a legrosszabb eredménye ma, de a többi sem túl fényes, ötödik és hatodik időket jegyez.

Hirvonentől alig lemaradva, a hatodik helyen találjuk Kimi Räikkönent, aki nem érdemtelenül van ott, hiszen ma volt ugyan nyolcadik időeredménye is, de többször jegyezték hatodikként, az utolsó szakaszon pedig ötödik is volt. Gyorsul a finn, de az eredményhez az is kellett, hogy Mads Ostberg és Henning Solberg is kiesett a versenyből. Mindketten nemkívánatos találkozást tettek a jordán sziklákkal, előbbinél a sebességváltó, utóbbinál a motor hibásodott meg emiatt. Így aztán szegény Solberg hiába kapott a norvég miniszterelnöktől gratuláló táviratot, a 100. vb-futama nem alakul jól.


Turán Frigyes és Zsiros Gábor jól mennek első SWRC-s versenyükön. Jelenleg a negyedikek a kategóriájukban, az abszolútban tizennegyedikek. Az első szakaszon kicsit visszafogottabbak voltak, de utána már gyorsult a magyar páros.

Az élen autózó Nasser Al Attiyah utolérésére esélytelenek, a katari ugyanis elképesztő tempót megy, az abszolút tizedik helyen van, csak WRC-s pilóták gyorsabbak nála. Turánéknak a harmadik hely lehet meg, félpercnyi a lemaradásuk. De ha megelégszenek a negyedik hellyel, akkor holnap simán tanulhatnak, az ötödik helyezett majd kétpercnyire van tőlük.

“Nagyon elégedett vagyok. Jól állunk, pedig először vagyunk itt. Az autó sérülésmentes és jól megyünk, de Nasser száguld, hiszen ismeri ezt a terepet. Azt gondolom, így elsőre ez jó eredmény számunkra, elégedettek vagyunk” – nyilatkozta Turán Frigyes.

A Jordán-rali állása a pénteki napot követően (6/14):

1. Sébastien Ogier – Citroën DS3 WRC 1ó 32p 53.4mp
2. Sébastien Loeb – Citroën DS3 WRC  +31.6mp
3. Jari-Matti Latvala – Ford Fiesta RS WRC +33.1mp
4. Petter Solberg – Citroën DS3 WRC  +35.3mp
5. Mikko Hirvonen – Ford Fiesta RS WRC + 2p30.9mp
6. Kimi Räikkönen – Citroën DS3 WRC +2p45.8mp
7. Matthew Wilson – Ford Fiesta RS WRC +2p57.8mp
8. Khalid Al-Qassimi – Ford Fiesta RS WRC +4p49.7mp
9. Federico Villagra – Ford Fiesta RS WRC +4p54.2mp
10. Nasser Saleh Al-Attiyah – Ford Fiesta S2000 +5p19.3mp

15. Turán Frigyes – Zsiros Gábor Ford Fiesta S200 +9:02.6

A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.