Futár- és szállítmányozási cégek sofőrjei vélhetően egymást tipornák, hogy megkaphassák a Ford Transit legújabb darabját. A Ford a birminghami haszonjármű-kiállításra készítette a Transit SuperSportVan legújabb változatát.

A rövid tengelytávú, alacsony dobozos, azaz a legkisebb variánsba beépítették, az egyébként 4,25 tonnás Transit Jumbóhoz elérhető 3,2 -es dízelmotort. Bár a menetteljesítményre vonatkozó adatokat nem közöltek, de belátható, hogy 200 LE, illetve 470 Nm nyomaték játszi könnyedséggel mozgathatja  a kis dobozost. A Ford annyit azért elárult, hogy kiemelkedő élmény vezetni a módosított futóművel és széles abroncsokkal szerelt Transitot.


Kipróbálni azonban csak kevesen tudják, mivel a típus csak mutatóba készült, egyetlen darab van belőle. Aki mégis sportos Transitra vágyik, annak marad az általunk is tesztelt SportVan, amely hasonlóan mutatós, motorja pedig 140 lóerős.

Nem mostanában kapott rá a sportos áruszállítók készítésére a Ford, az elsőt még 1971-ben mutatták be, akkor a GT40 szupersportkocsi technikájával készült a Supervan 1. 5,0 literes V8-as motorjával 240 km/órás sebességre is képes volt. Az 1984-ben elkészült Supervan II már 286 km/órás tempóval repesztett, köszönhetően a Ford Le Mans-i versenyautójában is használt Coswoth V8-as motornak.

1995-ben még ennél is tovább ment a gyár, akkor a Forma-1-ben használt 3,5 literes Cosworth motort használták, a V8-as 650 lóerőt tudott. 2000-ben raliautót faragtak a Transitból, karbon ülésekkel és bukócsővel, motorja azonban csak 165 lóerős dízel volt.