Már jó ideje érik az Audi A3 leváltása, hiszen 2003 óta piacon van. A német márka már háromszor vetette alá ráncfelvarrásnak a típust, miközben a motorkínálat folyamatosan frissült és a technikai újdonságok is utat találtak bele.


Ősszel viszont bemutatkozik az új generáció. Az Audi gyár ennek kapcsán hivatalos vázlatokat adott közre, amelyeken megsejthetjük az autót. A négyajtósról készült rajz kevésbé érdekes, hiszen nemrég a Genfi Autószalonon életnagyságban ott volt a szedán tanulmányváltozata.  Ugyanakkor a háromajtósból még nem láttunk semmit.

Ezek a rajzok is megerősítik azt, ami amúgy is sejthető, hogy nagy újdonságra nem kell számítani. A formák nagyon hasonlatosak lesznek a mostanihoz, de a frissebb részletek miatt igazán újnak hat majd a kocsi. Ami várható, hogy a háromajtós még erősebben elkülönül majd az ötajtóstól, előbbi sokkal inkább hangsúlyozza majd a sportosságot, utóbbi a praktikumot.  


A frankfurti bemutatót követően 2012-ben kezdődik meg a három- és ötajtós modellek forgalmazása, majd 2013-ről Győrben készül a limuzin, amely várhatóan nagyjából a most SEAT Exeoként forgalmazott korábbi A4-eshez lesz közel. Emellett továbbra is készül majd vászontetős kabrió is a kocsiból.

Ugyanakkor a német gyár vezetői elárulták, hogy Győrben egy további A3-as variánst is terveznek, erről többet nem tudni, de lehetséges, hogy kombiként is elkészül az A3. Nézze meg a galériát, ahol élethű grafikák megmutatjuk, milyen lehet majd a kész autó.

Az autó a Volkswagen konszern egyik legfontosabb újdonsága, nem önmaga miatt, hanem mert ez lesz az első modell, amelynél használják az új moduláris padlólemezt.

Ez az új fejlesztés lehetővé teszi többféle motor: benzines, dízel, hibrid, elektromos, illetve első- és összkerékhajtás használatát is, ugyanakkor jelentősen költséghatékony. A különleges padlólemez sokféle nyom- és tengelytávolság alkalmazásához megfelelő, így a VW-konszern várhatóan 60 modellnél is beveti. Ennek köszönhetően sok millió jármű alkatrészei 65-70 százalékban azonosak lehetnek.