Elkészült a 20 milliomodik motor Győrben. A jubileumi motor egy 2,0 literes, négyhengeres, 170 LE teljesítményű Common Rail dízelmotor, amelyet egy, a belga piacra szánt fehér TT Coupéba építettek be az Audi Hungaria járműgyárában.


“A húszmilliomodik motor az Audi Hungaria motorgyártásának 18 éves sikertörténetét jelképezi. Az Audi csaknem teljes motorválasztéka Győrből származik. Ezáltal a vállalatnak kiemelkedő szerepe van az Audi-konszernen belül és jelentősen hozzájárul hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításához” – hangsúlyozta Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja és az Audi Hungaria Motor Kft. felügyelőbizottságának elnöke.

2010-ben összesen 1 648 030 motor készült Győrben, ami 19 százalékkal több az előző év eredményéhez képest, amikor kevesebb, mint 1,4 millió darab készült.

Jelenleg 270 motorváltozat – a négyhengerestől a tizenkét hengeresig – készül a győri gyártósorokon,
teljesítményük 75 LE és 570 LE közötti. Az erőforrásokat világszerte 26 telephelyen, a Volkswagen-konszern több mint 40 modelljébe építik be, többek között Lamborghinikbe is.

Győrben 1993-ban indult az előszériás gyártás. 1994-ben kezdődött meg a négyhengeres ötszelepes motorok szériagyártása. 1997 óta hat- és nyolchengeres V-motorok, míg 2000-től négyhengeres soros dízelmotorok is készülnek az Audi Hungariánál.

Az jubileumi darabot is adó négyhengeres Common Rail dízelmotorok szériagyártása 2007-ben kezdődött. Ezek 1,6 és 2,0 literes változataiból naponta 2300 erőforrás hagyja el a gyártósorokat Győrben. 2007-től a vállalatnál tízhengeres-biturbó motorok, míg 2008-tól tizenkét hengeres erőforrások is készülnek.