Két éve jelentette be az Audi vezetése, hogy új szabadidő-autóval bővül a márka kínálata, jön a Q3. A jármű elkészült és a két hét múlva megnyíló Sanghaji Autószalonon leplezik le. Az Audi közreadta az első hivatalos képeket a kocsiról – persze ezek igazából csak vázlatok.

A 2007-es tanulmány

A 2007-es tanulmány


Ám ez is elég ahhoz, hogy tudjuk, igazak voltak a pletykák, amelyek azt állították, hogy a 2007-es Cross Coupe Quattro tanulmányból születik a sorozatgyártású modell. Ahogy a neve (Q3) is elárulja a Q5-nél kisebb autó lesz.

Állítólag az A3-as padlólemezére épül, ennek megfelelően nem hosszában, hanem keresztben áll majd benne a motor, amely meghatározza azt is, hogy nem Torsen központi differenciálműves összkerékhajtás kerül bele, hanem Haldex-kuplungos megoldást találunk majd. Ez alapesetben az első kerekeket hajtja, ha azok kipörögnének, akkor jut nyomaték a hátsókra. Ugyanakkor a Q3 elérhető lesz csak elsőkerék-hajtással is, azoknak a vevőknek, akik nem akarják a 4×4 felárát kifizetni, mivel csak közúton használják járművüket.

Nem várható nagy újdonság a motorok szempontjából, a kocsi a Győrben jelenleg is készülő négyhengeresekből kap, csupa turbósat. Benzines oldalon, 1,4, 1,8 és 2,0 literes motorok sorakoznak, míg a dízelpalettán 1,6 és 2,0 liter hengerűrtartalmú motorokat találunk majd.  

A kocsi, amely a Nissan Qashqai, a BMW X1, a MINI Countryman stb. vetélytársa lehet, még idén piacra kerül. Gyártása Spanyolországban, a SEAT martorelli üzemében folyik, ahol már meg is kezdték annak a 700 dolgozónak a felvételét és képzését, akik a Q3-on dolgoznak majd.