Az Audi győri gyárának bővítéséhez 11,2 milliárd forint, az Opel szentgotthárdi beruházásához pedig 5,5 milliárd forint állami támogatás kap – ismertette a kormány döntését Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter szerdán a kormányülést követően a Parlamentben. Az Audi örömmel fogadta a bejelentést.

Az Audi 900 millió (237 milliárd forint) eurós beruházást, míg az Opel 450 milliós (118 milliárd forint) fejlesztést hajt végre a következő években.


Matolcsy György hozzátette: az Audi jelen értéken számított 11,2 milliárd forintos támogatása munkahelyenként 6 millió forint támogatást jelent. A támogatási érték a teljes beruházás 5,2 százaléka; a beruházás 3 év alatt, 2013 és 2015 között térül meg. Az Opel 5,5 milliárdos támogatása munkahelyenként 6,8 millió forintot tesz ki. A támogatás a teljes beruházási érték 5 százaléka, és 5 év alatt, 2013 és 2017 között térül meg – fejtette ki.

A miniszter hozzátette, a két óriásberuházás közvetlenül 2634 munkahelyet hoz létre, közvetve a beszállításokkal együtt pedig 17 500 munkahely jön létre Magyarországon.

A minisztérium tavaly szeptemberben még arról tájékoztatott, hogy az Opel fejlesztése 7,5 milliárd forintos állami támogatással valósul meg. Arról, hogy miért csökkent az összeg, Matolcsy György azt mondta: “jól tárgyaltunk”.

A nemzetgazdasági miniszter kitért arra is, hogy e két beruházás a Mercedes kecskeméti beruházásával együtt “2 százalék GDP-többletet eredményez”; a termelés beindulásával a járműipar a teljes magyar export 16-18 százalékát adja.

A miniszter úgy fogalmazott: a kormány döntésével hosszú és sikeres tárgyalássorozat végére került pont. Kifejtette: a kabinet döntése azt jelenti, hogy a két beruházás támogatásával a magyar munkavállalókat támogatja.

Matolcsy György felhívta a figyelmet, hogy mind a két beruházás esetében legalább 12-15 éves működésre számítanak. Kijelentette: a beruházások az állam és az ország szempontjából többszörösen megtérülnek.

A kormány továbbra is tartja azt az irányvonalat, hogy nagyságrendileg több beruházási támogatást kell adni a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak – tette hozzá azzal, hogy idén az összes kormányzati támogatási forrás 75 százalékát kapták a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozások, 25 százalékát pedig a külföldi tulajdonosi részvétellel működő társaságok.
    
A miniszter megállapította, Magyarország a térségi autóipari versenyben előrelép és a lengyelországi termelési szintet “hozza be” e két beruházással. Magyarország számára jelképes a járműipar, azon belül a motorgyártás, mert  “a térség motorja, a közép-európai térség legjobb üzleti környezetét kínáló országa szeretnénk lenni” – emelte ki.

Forrás: MTI