Érdekes bejelentést tett a FIAT vezetője, Sergio Marchionne: darabonként tízezer dollárt, azaz 1,85 millió forintot veszítenek minden egyes 500 EV-n. “Gazdaságilag a Fiat 500 EV nem működik” – mondta Marchionne. “Annak ellenére sem, hogy háromszor annyiba kerül majd, mint egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt modell. Tízezer dollárt veszítünk mindegyiken”


Korábban a FIAT vezetője 32 ezer dolláros tervezett árat jelölt a villanyautónak, de az USA-ban a Fiat 500 tizenötezer dollártól vásárolható meg, így a mostani megjegyzés szerint az elektromos változat 45 000-be kerülhet a gyárnak, ami 8,2 millió forintot takar. Az elektromos FIAT 500 ára így nagyjából 2,2 millió forinttal több lenne, mint a szintén elektromos hajtású Nissan Leafé, így valószínűleg csak igazán elvakult zöldek kapnának rá.  

A FIAT 500 elektromos változatát tanulmányként 2010 januárjában leplezték le Detroitban, az autót az immár FIAT-hoz tartozó Chrysler készíti majd. A villanyautó gyártási költségeinek felét az akkumulátor adja.

Nem a FIAT-é lesz ilyen tekintetben a legnagyobb bukta, hiszen állítólag Volkswagen-konszern eurómilliókat veszít minden egyes Bugatti Veyronon, ami hihető is, hiszen 300 autón kellene behozni a horribilis fejlesztési költséget.

A VW-konszern sem ellensége magának, a világ leggyorsabb autójának birtoklása komoly marketingfegyver. A FIAT esetében viszont az amerikai, különösen a kaliforniai szabályozás szorítja rá a gyártót, hogy legyen nulla emissziós járműve, különben a hagyományos modelljeit sem árulhatja majd.