A költségcsökkentés jegyében a BMW egységesíti motorjait. A következő generációs, Twin Power Turbo néven futó benzinmotor-családban azonos főtengelysonkák, hajtókarok, dugattyúk és befecskendezőelemek lesznek.

Az i3-ból készülhet benzinmotoros is

Az i3-ból készülhet benzinmotoros is


Mindegyik variáns közvetlen üzemanyag-befecskendezéses és turbófeltöltő is tartozik hozzá. A vezérlést fokozatmentes Valvetronic rendszer végzi. A motorok között lesz továbbra is négy- illetve hathengeres is, ugyanakkor utóbbi megfelezésével készül majd háromhengeres is.

Az egységesítés jegyében a hathengeres 3,0 liter hengerűrtartalmú, a négyhengeres 2,0 literes, a háromhengeres 1,5 literes lesz. Míg a legnagyobb motort hosszában építik be hátsó- és összkerékhajtással kombinálva, addig a négyhengerest keresztbe is beszerelik és elsőkerék-hajtássál is párosítják.

A háromhengerest elsőkerék-hajtással használják, illetve hibrid rendszerekben, villanymotorral társítva is szerepet kap. Az új Egyes BMW mellett a MINI-be és az új, elsőként elektromos autóként érkező apró BMW-be, az i3-ba is bekerül később.

Ha így haladunk, nem kell sokat várni és elkészülhet az 1,0 literes kéthengeres motor is.