Európa leg-üzemanyagtakarékosabb kompakt autója – ezzel a felkiáltással mutatta be a Focus ECOnetic variánsát a Ford. A hivatalos szabvány szerint mindössze 3,5 litert fogyaszt az autó, megelőzve ezzel a 3,8 liter gázolajat elégető VW Golf BlueMotiont.  A takarékos Focus szén-dioxid-kibocsátása 95 g/km.


Az autó alapját az 1,6-os TDCi motorral szerelt Focus adja, de a fogyasztáscsökkentés érdekében jelentős módosításokat hajtottak végre rajta. Új üzemanyag-befecskendezést, új töltőlevegő-hűtőt, átalakított turbófeltöltőt kapott a 105 lóerős motor, miközben számos alkatrészt kisebb súrlódási ellenállásúra cseréltek benne, és a motorolaj is ilyen. Szintén sokat számít, hogy a hatfokozatú manuális sebességváltó végáttétele hosszabb a szokottnál, így a motor kisebb fordulatszámon üzemelhet.

Átalakított karosszéria is jár az ECOnetic Focushoz. A jobb légellenállás érdekében speciális burkolattal borították az alját, de ugyanezért kap különleges dísztárcsákat is a jármű.  Az abroncsok természetesen csökkentett gördülési ellenállásúak.

Ezen túlmenően Ford ECOnetic csomagjának – amúgy egyenként rendelhető – összes eleme szériaként bekerül az autóba, így a motorleállító rendszer, a hűtőkhöz csak szükség esetén levegőt engedő aktív rostélyok, a fékenergia-regeneráló rendszer, illetve az optimális váltófokozat-kijelző is besegít.

Egyelőre még várni kell a takarékos Focusra, az csak 2012 elején kerül a kereskedésekbe, de akkor nemcsak ötajtós, hanem kombi karosszériával is. Aki addig sem bírja ki takarékos Focus nélkül, vehet elektromos motorral, hiszen az már év vége előtt elérhető lesz.