Hétvégén egy zártkörű rendezvényen a BMW bemutatta az új M5 Conceptet, amiről persze a fotók azonnal kiszivárogtak. Mi is beszámoltunk róla. A bajor gyártó nem várt sokáig, megérkeztek a hivatalos fotók és információk az autóról.


Leszögezhetjük, csak nevében mondható tanulmánynak az autó, bizonyosan így néz majd ki az ősszel várható sorozatgyártású kivitel is. A motorhoz jóval több levegőt engedő első lökhárító, diffúzorral megvadított hátsó ütköző mutatja a normál modelleknél agresszívebbnek az M5-öst. Nem hiányoznak olyan különlegességek sem, mint az első sárvédők szellőzői, a kis szárny a csomagtartófedél az oldalanként két-két véggel szerelt sportkipufogó. A kocsi 20 colos kovácsolt felniken gurul, amelyekre 265/35-ös abroncsok kerülnek.

Továbbra is titokban tartják ugyanakkor a várható motorteljesítményt, az azonban már tény, hogy duplaturbós motor kerül az M5-be. Az X5 és X6 M típusokban is használt 4,4-es V8-as, várhatóan 560-580 lóerős lehet. Míg a teljesítményt még homály fedi, azt a – a szerintünk teljesen felesleges – tényt közölte a BMW, hogy 25 százalékkal kevesebbet fogyaszt, mint korábban, ami többek között az automatikus motorleállító rendszernek köszönhető.

Az új motorhoz hétfokozatú duplakuplungos automata váltó tartozik, amely aktív, önzáró differenciálművön keresztül küldi a kerekekhez a nyomatékot. De nemcsak ezek teszik különlegesé az M5 vezetését, de a közlemény szerint az egyedi M-es felfüggesztés és kormánymű is.

További részletekért illetve az utastér megismeréshez meg kell várnunk az április közepén megrendezésre kerülő Sanghaj Autókiállítást.