Az utóbbi harminc évben a sokkal gazdagabb felszereltségnek és a biztonságra fordított nagyobb figyelemnek köszönhetően nőtt a járművek tömege. Ám ez kulcsszerepet játszik a károsanyag-kibocsátás mértékében: a jármű összsúlyának csökkentésével kisebb lesz az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-emisszió.


A Ford célja, hogy csökkentse járművei tömegét, miközben autói továbbra is kiemelkedő felszereltséget és ötcsillagos Euro NCAP minősítésű biztonságot nyújtanak. Ebben segíthet egy új, könnyebb műanyag felhasználása, amelynél a gyártás során gázbuborékokat képeznek a műanyagban.

A fröccsöntés során alkalmazott gázbefecskendezésnek köszönhetően olyan keresztmetszet jön létre, ami az Aero csokoládészelet formájának mikroszkopikus méretű mására hasonlít, ráadásul a buborékok miatt nem csak kevesebb műanyagra van szükség, de az alkatrészek gyártásához kevesebb energia és idő kell, így csökkennek a költségek és kisebb a károsanyag-kibocsátás is.

A méhsejtszerkezetű MuCell műanyag alkatrészek felhasználásával húsz százalékos súlycsökkenés érhető el, így az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is alacsonyabbá válik, anélkül, hogy ez a tartósság rovására menne.

A MuCell technológiát először a következő években gyártásra kerülő Focus, C-MAX és Grand C-MAX, S-MAX, Mondeo, valamint Galaxy modellek motorburkolatainál alkalmazzák majd.

Környezetvédelmi kezdeményezései részeként a Ford a 2020 utáni években még legkisebb modelljeinél is legalább 100 kg súlycsökkentést kíván elérni, a nagyobb modellek esetében ez az érték 300 kg.