Európában az ittas járművezetés engedélyezett határértékei országonként eltérnek. Van, ahol egy-két sör még belefér, máshol azonban a járművezetés előtti és alatti szeszesital-fogyasztás általánosan tiltott – mutat rá az ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság honlapja. 

Napjainkban még nem létezik egységes, a tagállamokra nézve kötelezően meghatározott véralkoholszint (BAC) vagy légalkoholérték. Ugyanakkor a tapasztalatok azt mutatják, hogy az ittas járművezetés szabályozása Európa-szerte szigorodik. Míg korábban a korábbi EU-tagállamokban alapvetően 0,8 g/l, ill. 0,5 g/l volt az engedélyezett véralkoholszint felső határa, addig mára a Lajtán túli országokban is csökkentek az értékek.  

Ebben az Európai Bizottság által korábban kiadott ajánlásnak is szerepe lehet, amelyben javasolta a tagállamoknak, hogy saját jogrendjükben az engedélyezett véralkoholértéket általánosságban 0,5 g/l-ben maximálják, míg a tapasztalatlan járművezetők és a nehéztehergépjárművek vezetői esetében legfeljebb 0,2 g/l legyen a BAC-érték.

Érdekesség a közleményből, hogy a zéró tolerancia, azaz 0,0 g/l a szankcionálási, ill. ítélkezési gyakorlatban a 0,2 g/l BAC-értéknek felel meg – a számítási hibahatárok és egyéb tényezők miatt.

Az ittas vezetéshez tartozó határértékek Európa országaiban:

Engedélyezett BAC- limit (g/l)
Általánosan
alkalmazott
Kezdő vezetők
Hivatásos gépjárművezetők
Belgium
0,5
 
0,5
0,5
Bulgária
0,5
 
0,5
0,5
Cseh Köztársaság
0,0
 
0,0
0,0
Dánia
0,5
 
0,5
0,5
Németország
0,5
 
0,0
0,0
Észtország
0,2
 
0,2
0,2
Görögország
0,5
 
0,2
0,2
Spanyolország
0,5
 
0,3
0,3
Franciaország
0,5
0,5
0,5
(autóbusz-vezetők: 0,2)
Írország
0,5
0,2
0,2
 
Olaszország
0,5
0,2
0,2
 
Ciprus
0,5
0,5
0,5
 
Lettország
0,5
0,5
0,5
 
Litvánia
0,4
0,4
0,4
 
Luxemburg
0,5
0,2
0,2
 
Magyarország
0,0
 
0,0
0,0
Málta
0,8
0,8
0,8
 
Hollandia
0,5
0,5
0,2
 
Ausztria
0,5
0,1
0,1
 
Lengyelország
0,2
0,2
0,2
 
Portugália
0,5
0,5
0,5
 
Románia
0,0
0,0
0,0
 
Szlovénia
0,2
0,0
0,0
 
Szlovákia
0,0
0,0
0,0
 
Finnország
0,5
0,5
0,5
 
Svédország
0,2
0,2
0,2
 
Egyesült Királyság
0,8
0,8
0,8