Az Aston Martin Vantage S nem kispályás. A saját tervezésű, 4,7 literes motor 436 lóerős teljesítménye és 490 Nm-es nyomatéka az új, Sportshift II névre keresztelt sebességváltón keresztül jut a kerekekhez.


“A Vantage S minden eddiginél intenzívebb élményt nyújt” – mondta Dr. Ulrich Bez, az Aston Martin vezérigazgatója.
Minden módosítás azt a célt szolgálta, hogy az autó dinamikusabban reagáljon a sofőr parancsaira. Ennek érdekében közvetlenebbé tették a kormány áttételét, megnövelték az első féktárcsák átmérőjét, valamint hatdugattyús féknyergeket építettek be. Új rugókkal és lengéscsillapítókkal, illetve szélesebb hátsó kerekekkel növelték az autó stabilitását.

A biztonságért a sportosabb beállításokhoz igazított menetstabilizáló elektronika, hidraulikus vészfékasszisztens és visszagurulás-gátlófelelős. Testre, azaz modellre szabott abroncsok kerülnek az autóra, melyet a Bridgestone fejlesztett.

Az autó központi eleme az alapfelszereltség részét képező hétsebességes, automatizált sebességváltó. Az új egység 20%-kal gyorsabban kapcsol, mint a korábbi Sportshift. A hét fokozat a nyomaték jobb kihasználását teszi lehetővé, ami a rövidebb végáttétellel kombinálva növeli a sportosság érzését. A gyár szerint a Sportshift II egyszerűbb felépítése és kisebb tömege miatt jobb, mint a duplakuplungos társaik. A sebességváltó sport fokozatának aktiválása közvetlenebb gázreakciót eredményez.

A Vantage S ízig-vérig Aston Martin maradt. Az alacsonyabbra húzott első lökhárító, a megnövelt szénszálas légbeömlők – melyek a hűtőhöz és a fékekhez vezetik a levegőt – ellenére egyből beazonosítható az autó hovatartozása. A csomagtér fedelét úgy alakították ki, hogy növelje a leszorítóerőt. A hátsó lökhárító és a küszöbök optikailag szélesítik az autót.

Új felni került az autóra: a 19 colos, “V” küllős darabok szériában járnak az autó alá, míg a rugózatlan tömeget tovább csökkentő tízküllős, kovácsolt könnyűfém felnik opcionálisan választhatóak.

A Vantage S közeli rokonságban áll a Vantage GT4 versenyautóval, amellyel 2010-ben osztályában sikerült megnyerni a Dubai 24 órás versenyt, majd ezt követően győzelemmel zárni a nürburgringi, a silverstone-i, valamint a spai futamokat is. Erre a teljesítményre az Európai GT4-kupa elhódítása tette föl a koronát.