A hétvégén kiszivárgott képek után megérkeztek a hivatalos fotók a Pagani új modelljéről. A Huayra nevét Aymara Huayra Tatáról, a szél istenéről kapta. Horacio Pagani azt a kettősséget akarta megvalósítani az autóval, ami a levegőt is jellemzi, azaz normál (álló) helyzetben könnyed, mondhatni légies, de ha szél kerekedik, képes a legkeményebb dolgokat is lerombolni.


A kocsi karbon-titán központi mag köré épül, ez a különösen nagy merevségű megoldás az előző Pagani versenyváltozatában, a Zonda R-ben tűnt fel. A karosszéria számos eleme is szénszálas műanyagból készül, ennek köszönhetően a Huayra csak 1350 kilót nyom. Ez ugyan 120 kilóval több, mint a Zonda, de a kocsi immár mind az amerikai, mind az európai biztonsági szabványokat maximálisan teljesíti, amihez rengeteg pluszdolog beépítése kellett.

A Huayrát úgy alkották meg, hogy minél jobb legyen az aerodinamikai hatékonysága, ami sikerült is, miután a Pagani közlése szerint ez a legtakarékosabb V12-es sportkocsi. Csakhogy egy ilyen fenevadnál kiemelten fontos a leszorítóerő is. Ám ebből sincs hiány, mert maga az autó úgy működik, mint egy szárny. A Huayra menet közben aktívan állítja az orr-része magasságát, azaz, ha nagy leszorítóerő kell, akkor lenyomja, ha csak siklik az autó, akkor megemeli, csökkentve az ellenállást. Emellett van négy aktív szárny az autón, amelyek szintén szükség szerint nyílnak. Kettő elöl, kettő hátul.


Elődjével, a Zondával szemben a Huayra jóval nagyobb hűtőnyílást kapott elöl, ami az új motor miatt kellett, ebben az autóban ugyanis már turbómotor van. A 6,0 literes, V12-es motor ezúttal is az AMG-től érkezik. Teljesítménye 700 lóerő, míg maximális nyomatéka 1000 Nm. Ezt az erőt a Zonda R-hez is váltót szállító Xtrac hétfokozatú, szekvenciális váltója viszi a hátsó kerekekhez. A Huayra 3,3 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, a végsebessége pedig 370 km/óra.  

Belül továbbra is extravagáns a Pagani kialakítása. Különleges minőségű bőr borítja az üléseket, a díszítésről valódi alumínium és karbon gondoskodik. A Huayra modern mivoltát az érintőképernyős fedélzeti rendszer és a Bluetooth kapcsolat is jellemzi.

Az autó árát nem közölte a Pagani, de szakértők szerint egymillió eurótól (kb 280 millió forint) indulhat.